Juniper Networks versterkt partner marketing ondersteuning

Mike Marcellin (foto), CMO van Juniper Networks, zegt dat het bedrijf de marketing ondersteuning voor partners vereenvoudigt en versterkt. Hiermee kunnen partners met het Juniper Networks Self-Driving Network, dat netwerken automatiseert, klanten helpen met hun een digitale transformantie, datagroei, IoT strategie en andere zaken.
Juniper voegt steeds meer nieuwe innovaties rond zijn Self-Driven Network concept. Zo introduceerde Juniper Networks onlangs Contrail PeerBot. Hiermee kan je volgens de netwerkleverancier het proces van onderling verbindende netwerken automatiseren om beleid en schaalbaarheid te vereenvoudigen. "Klanten vinden het namelijk vaak het vaak moeilijk om een goede interconnectie tussen legacy-onderdelen en nieuwe generatie-architecturen tot stand te brengen", aldus Marcellin. Contrail TestBot verifieert en markeert wijzigingen binnen netwerken naarmate toepassingen en hulpprogramma's worden toegevoegd, in overeenstemming met de DevOps-logica. AppFormix HealthBot zorgt op basis van machine learning voor het uitvoeren van analytische functies op de gezondheidsstatus van het netwerk. De Juniper Extension Toolkit (JET) breidt het beheer van het API-raamwerk (Application Programming Interface) uit om de programmeerbaarheid van routers en toegangspunten tot het netwerk te vergroten.
Contrail
Juniper Networks ondersteunt partners hierbij breed om de boodschap rond Self-Driving Networks en oplossingen zoals Contrail Peerbot op de goede manier bij klanten te laten landen. Marcellin: "De visie van Self Driving Network met bots is dat netwerkbeheerders zaken sneller kunnen vereenvoudigen in een paar klikken. Dat is krachtige marketing boodschap. We maken het werk voor IT-professionals eenvoudiger en beter, dat vinden mensen interessant. Dat doet Juniper Networks verder ook met zijn security, cloud en automation aanbod." Daar komt veel software bij kijken weet Marcellin. “Veel mensen doen vaker aan programmeren en scripting rond switches en routers. Daar focussen we ons op en ontwikkelen we specifieke oplossingen. Dat valt onder andere goed samen met hands-on branding met OpenLab faciliteiten onder andere in Amsterdam. We brengen daar klanten in contact met partners en telco’s. We geven trainingen hoe ze een bot of Contrail kunnen gebruiken. Hierdoor helpen we klanten bij hun reis naar moderne cloud omgevingen.”
Business Outcomes
Juniper Networks en betrokken partners doen daarbij veel meer dan alleen maar productverkoop vervolgt Marcellin. "Het gaat vandaag de dag om klanten te helpen bij de groei van hun bedrijf, het realiseren van business outcomes. Onze marketing draait om het realiseren rond business outcomes. We organiseren daarvoor veel workshops en seminars voor partners, want de kopers van vandaag de dag zijn goed geïnformeerd. Ze lezen veel vakbladen en websites en zijn daardoor goed voorbereid. Daarom ligt de focus op van onze partners op het realiseren van business outcomes, in plaats van alleen maar verkopen. Marketing moet voor partners waarde bieden, met leads en omzet. We doen daarom veel gezamenlijke media campagnes. Veel partners appreciëren dat.”
Security en Cloud
In 2018 kunnen partners veel verwachten rond de marketing van Juniper Networks, onder andere rond security en cloud, aldus Marcellin. “De werelden van netwerk en security komen samen. Juniper biedt een geïntegreerd aanbod. Ook geven we focus op de cloud met als doel klanten te helpen die een goede infrastructuur willen voor hun SaaS applicaties van bijvoorbeeld Oracle, Salesforce en andere clouds. Dat is een kans voor Juniper Networks partners, bijvoorbeeld rond advies over worklfows, orkestratie en welke cloud omgevingen ze het best kunnen gebruiken. Of met services, want die zijn partnerled. Services kunnen het best verkocht worden door partners, omdat ze de beste kennis hebben van de klant.”
Door: Witold Kepinski