Ferrari kiest ServiceNow voor verbeteren van zijn raceprestaties
Ferrari en ServiceNow gaan een strategische samenwerking aan, met als doel om de prestaties van het Hypercar-team en real-time race-activiteiten te verbeteren. Als officiële partner ondersteunt ServiceNow Ferrari, winnaar van de laatste editie van het World Endurance Championship, met zijn AI-platform. Dit platform optimaliseert wereldwijde activiteiten, verbindt medewerkers, dealers, leveranciers en andere betrokkenen, en draagt bij aan de digitale transformatie van het merk.

Het Ferrari Hypercar-team maakt gebruik van een op maat gemaakte applicatie, gebouwd op het ServiceNow-platform. Deze applicatie verbetert de samenwerking en biedt een bron van informatie voor alle betrokken partijen. De oplossing, ontwikkeld eind 2024, stelt Ferrari in staat om problemen te volgen en rapporteren, updates te delen over nieuwe onderdelen, feedback te verzamelen en traceerbaarheid te waarborgen tijdens het validatieproces.
Centrale hub voor serviceverzoeken
Buiten het racecircuit om verbindt het One Digital Portal, dat eveneens is gebouwd op ServiceNow, meer dan 25.000 medewerkers, dealers, leveranciers en contractors. Dit portal fungeert als centrale hub voor serviceverzoeken en verbetert de samenwerking binnen Ferrari’s Racing-, Sports Car- en Lifestyle-afdelingen. Kernprocessen zoals IT-operaties, governance, compliance en klantenservice zijn hierin samengebracht.
Ferrari’s wereldwijde dealernetwerk, met 180 locaties in meer dan 60 landen, krijgt zo toegang tot gestroomlijnd casemanagement en verbeterde operationele transparantie. De samenwerking tussen Ferrari en ServiceNow begon in 2019 en is uitgegroeid tot een strategisch partnerschap dat organisatiebrede modernisering ondersteunt.
Precisie, snelheid en prestaties
Fabio Spoletini, GVP Zuid-Europa, Midden-Oosten en Afrika bij ServiceNow: "Ferrari staat voor precisie, snelheid en prestaties – principes die bij ServiceNow centraal staan in samenwerkingen. We zijn trots dat we hun digitale transformatie ondersteunen en hen helpen innovatie door te voeren, daar waar het ertoe doet – op het circuit, in de fabriek en binnen de hele organisatie. Wanneer milliseconden het verschil maken en uitstekende prestaties de norm zijn, helpt ServiceNow Ferrari de koppositie te behouden."
Antonio Torretta, Head of IT Strategy and Governance bij Ferrari: "Ferrari’s toewijding aan prestaties en innovatie sluit perfect aan bij de missie van ServiceNow om de wereld beter te laten werken. Of het nu gaat om het helpen van race-engineers bij het optimaliseren van voertuigprestaties of om het ondersteunen van zakelijke leiders bij het beheersen van complexiteit – ServiceNow is gemaakt voor veeleisende omgevingen waarin snelheid, helderheid en actie cruciaal zijn. Deze samenwerking toont aan hoe het juiste platform druk kan omzetten in vooruitgang – en prestaties in transformatie."