Witold Kepinski - 07 augustus 2025

Nieuwe wereldwijde alliantie moet IT-verkoopdata stroomlijnen

De Global Technology Distribution Council (GTDC), CONTEXT en IDC slaan de handen ineen in een nieuwe alliantie om de wereldwijde verkoopdata van technologieproducten te standaardiseren. Deze samenwerking is de eerste in zijn soort en heeft als doel om fabrikanten en distributeurs te voorzien van consistente en vergelijkbare verkoopinzichten uit belangrijke markten.

Nieuwe wereldwijde alliantie moet IT-verkoopdata stroomlijnen image

De nieuwe data-alliantie zal uitgebreide 'sell-through' inzichten leveren voor de markten in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië-Pacific. Hiermee wordt een 360-graden overzicht van markttrends gecreëerd. Deelnemende distributeurs kunnen dagelijks hun verkoopdata aanleveren, waardoor de alliantie de meest complete en betrouwbare bron van technologiemarktdata ter wereld wil worden.

Game-changer

Volgens Frank Vitagliano (foto), CEO van de GTDC, is de samenwerking een "game-changer" die enorme voordelen zal opleveren. Ralf Jordan, vice president channel EMEA bij Lenovo, onderschrijft dit en stelt dat de wereldwijde beschikbaarheid van de data fabrikanten in staat zal stellen om met "een ongekend niveau van precisie en efficiëntie" te opereren.

De samenwerking bouwt voort op bestaande relaties. IDC en de GTDC werkten al samen voor de Noord-Amerikaanse markt en CONTEXT was de databron voor de markten in Europa en het Midden-Oosten. Door de expertise van de drie partijen te bundelen, wordt nu ook de markt in Azië-Pacific aan het netwerk toegevoegd. Dit moet resulteren in een uniforme en nauwkeurige databron voor de gehele IT-sector.

Gartner BN tm 12-11-2025 - 4

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!