Witold Kepinski - 12 augustus 2025

Pega introduceert slimme selfservice

Pegasystems lanceert een nieuwe, slimme selfservice-oplossing die complexe klantvragen via elk kanaal kan afhandelen.

Pega introduceert slimme selfservice image

Door de krachten te bundelen van Pega Blueprint en Pega Predictable AI, kunnen organisaties nu met agentic AI-gedreven workflows de selfservice voor hun klanten aanzienlijk verbeteren. De architectuur is gebaseerd op drie pijlers:

Pega Blueprint: een AI-gedreven ontwerptool die teams in staat stelt om snel workflows te bouwen zonder codering.

Center-out agentic architectuur: deze stuurt klantinteracties aan vanuit de kern van de organisatie en interpreteert complexe vragen correct, ongeacht het kanaal (chat, e-mail, sms, etc.).

Pega Predictable AI: deze technologie zorgt ervoor dat selfservice-agents organisatiebeleid volgen en betrouwbare, transparante resultaten leveren.

Met deze aanpak kunnen organisaties hun klantinteracties volledig automatiseren, van het beantwoorden van vragen tot het stapsgewijs begeleiden van klanten. Dit leidt tot een snellere en betere afhandeling, consistente service over alle kanalen, en een soepele overdracht naar een servicemedewerker indien nodig. De oplossing is ook voorzien van enterprise-grade governance voor de naleving van wet- en regelgeving, aldus Pega.

Volgens Don Schuerman, CTO bij Pega, is de oplossing meer dan een simpele chatbot. “Het is een volwaardige AI-agent die echte waarde levert en betrouwbaar, schaalbaar en kostenefficiënt is.”

Gartner BN tm 12-11-2025 - 3

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!