Witold Kepinski - 07 juni 2018

SAP koopt Coresystems crowd-service en field service managementplatform

SAP koopt Coresystems crowd-service en field service managementplatform image

SAP heeft het Zwitserse crowd-service en field service managementplatform Coresystems overgenomen. Het cloudplatform van Coresystems maakt gebruik van AI om gekwalificeerde interne en externe technici te matchen met inkomende serviceaanvragen, op basis van vaardigheden, locatie en beschikbaarheid. Dot meldt de leverancier tijdens SAPPHIRE NOW conferentie in Orlando.

Het SAP-aanbod voor klantenservice is uitgebreid en SAP heeft ook aangekondigd dat het op Zwitserland gebaseerde Coresystems AG heeft overgenomen om de klantenservice in het veld te verbeteren, met name in de industrie, energie, hightech en telecommunicatie. 

De platformservice van Coresystems biedt real-time planning voor klantenserviceverzoeken en maakt gebruik van kunstmatige intelligentie-aangedreven crowd-service technologie. Dit verbreedt volgens SAP de servicetechnicuspool met werknemers van het bedrijf, freelancers en industriepartners om de best gekwalificeerde technicus toe te wijzen aan elke oproep door rekening te houden met de expertise, locatie en beschikbaarheid van de individuele service expert.

Het platform zal klanten volgens SAP in staat stellen een flexibel en krachtig service-ecosysteem te creëren met interne experts en externe bronnen, waaronder ervaren freelance-technici, zodat zij sneller kunnen reageren op de servicebehoeften van hun klanten, waardoor de kosten van service en ondersteuning worden geoptimaliseerd.

Door: Witold Kepinski

Forescout 08/05/2025 t/m 16/05/2025 BW EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW
Cybersec Europa

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!