Groep Microsoft partners bundelen krachten onder Axelio
De specialistische Microsoft-partners Bend, Newminds, Newminds Systems, Pixelzebra, Xperit, iqbs, Mprise Business Solutions en Mprise Academy gaan vanaf vandaag, donderdag 27 november, verder onder de gezamenlijke naam Axelio. Met deze eenwording intensiveert de bestaande groep bedrijven hun samenwerking en ontstaat één sterk nieuw merk. Klanten krijgen hierdoor toegang tot een breed aanbod van bewezen Microsoft-platformen en specifieke branche-oplossingen, terwijl de vertrouwde gezichten van de contactpersonen behouden blijven.
Eén organisatie, breder aanbod
De intensivering van de samenwerking markeert een nieuwe stap in de ontwikkeling van Axelio als full-service Microsoft-partner. Klanten ervaren nu het gemak van één organisatie voor al hun IT-vraagstukken.
Frank van der Woude, CEO van Axelio, noemt de eenwording een logische stap. “Wij zijn in 2021 gestart vanuit de overtuiging dat middelgrote bedrijven behoefte hebben aan een IT-partner die meer doet dan alleen een deeloplossing leveren,” aldus Van der Woude. “Omdat cloud-oplossingen nauw met elkaar verbonden zijn, zoeken klanten een betrouwbare partij die een compleet scala van geïntegreerde cloud-oplossingen en diensten kan leveren. Denk aan alles van ERP en CRM tot AI, en van Moderne Werkplek tot Data & BI en onze Microsoft Academy.”
Axelio neemt nu nog beter deze rol op zich: “Als aanjager van digitalisering en innovatie geven we onder één naam invulling aan alle IT-vraagstukken bij middelgrote bedrijven, in het tempo dat bij hun organisatie past.”
Specifieke branche-oplossingen en AI-innovatie
Dankzij de versterkte samenwerking voegt Axelio nog meer waarde toe met specifieke branche-oplossingen, gebaseerd op diepgaande marktkennis. Van der Woude benadrukt: “Voor sectoren waarin we gespecialiseerd zijn bieden we innovatieve oplossingen die perfect aansluiten op de uitdagingen en kansen in die markt.”
Nog meer dan voorheen positioneert Axelio zich als de aanjager van innovatie, waardoor klanten sneller kunnen meebewegen met nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals AI.
“Wij stimuleren en helpen klanten om AI op een praktische manier te omarmen, zodat ze er meteen impact mee kunnen maken,” legt Van der Woude uit. De hulp van Axelio is concreet: “Klanten kunnen deelprocessen direct efficiënter en slimmer inrichten door de inzet van AI. Daarbij bepalen we vooraf met onze klanten de terugverdientijd, zodat de impact van AI direct meetbaar wordt gemaakt.”
Vertrouwde aanspreekpunten blijven
Onder het nieuwe, sterke merk Axelio verandert het logo, de uitstraling en de website. Wat echter blijft, zijn de vertrouwde aanspreekpunten en de persoonlijke relatie.
“Klanten ervaren straks het beste van twee werelden: de innovatiekracht van een groter bedrijf, maar ook de persoonlijke benadering die ze al gewend waren,” besluit Van der Woude.