ServiceNow rondt overname van Moveworks af
ServiceNow heeft de overname van Moveworks voltooid. Door deze acquisitie combineert het bedrijf zijn AI-technologie en intelligente workflows met de front-end AI-assistent, enterprise search en agentic Reasoning Engine van Moveworks. Het doel is om de mogelijkheden van het ServiceNow AI-platform uit te breiden en de betrokkenheid van werknemers bij hun werk te verbeteren.
Het ServiceNow AI Platform automatiseert werkprocessen op grote schaal, met nadruk op transparantie. Moveworks voegt hier een intuïtieve interface aan toe, waarmee werknemers op natuurlijke wijze vragen kunnen stellen, zoeken en acties kunnen uitvoeren – ongeacht hun locatie. De combinatie moet leiden tot efficiëntere workflows voor werknemers, klanten, ontwikkelaars, IT-teams en administrators, met minder silo’s en hogere productiviteit.
AI-agents in de praktijk
Bij ServiceNow lossen AI-agents al 90% van de IT-verzoeken en 89% van de klantenservicevragen autonoom op, met oplossingtijden die zeven keer sneller zijn dan voorheen. Moveworks versterkt deze aanpak met zijn eigen technologie, die door bedrijven als Siemens, Toyota en Unilever wordt gebruikt. Met 5,5 miljoen gebruikers en ongeveer 250 gezamenlijke klanten werken beide bedrijven aan het toegankelijk maken van agentic AI voor alle werknemers binnen organisaties. Bijna 90% van de Moveworks-klanten heeft de technologie voor hun volledige personeelsbestand geïmplementeerd.
De overname brengt honderden AI-experts naar ServiceNow, wat de innovatie en schaalbaarheid van het AI-platform moet versnellen. Het resultaat is een flexibel systeem dat werknemersverzoeken begrijpt, de juiste bedrijfsdata en workflows activeert, en processen voor IT, HR en andere afdelingen stroomlijnt.
'AI voor iedereen laten werken'
“Moveworks versnelt de visie van ServiceNow om AI te laten werken voor iedereen binnen de organisatie,” zegt Amit Zavery, president, chief operating officer en chief product officer bij ServiceNow. “Met twee decennia aan workflow intelligentie ingebouwd in één architectuur zijn wij de motor van agentic AI-besturingssystemen voor de enterprise. Moveworks’ AI Assistant zal samen met ServiceNow’s agentic platform een AI-native startpunt vormen voor gesprekken die worden omgezet in concreet resultaat. Klanten krijgen daardoor de mogelijkheid om issues zelfstandig op te lossen, slimme workflows te starten en resultaat te boeken – veilig, verantwoord en schaalbaar.”
“Moveworks is opgericht om werk eenvoudiger te maken, met een krachtig AI-assistentplatform dat werk gedaan krijgt,” zegt Bhavin Shah, CEO van Moveworks. “Door samen te gaan met ServiceNow kunnen we deze agentic strategie opschalen voor elke organisatie door onze AI Assistant en zoektechnologie, ondersteund door onze Reasoning Engine, te koppelen aan ServiceNow’s vertrouwde workflow-automatisering en AI goverance. Samen bieden we een veilige, snelle en end-to-end oplossing voor werknemers wereldwijd.”