'HP is sterkste e-channel brand'
De Icecat Brand Top 1000 van 2019 is bekend. HP heeft de sterkste e-channel merknaam. Nike en Bosch doen het goed in hun categorieƫn zo meldt Icecat.
De Icecat Brand Top 1000 is een jaarlijkse peiling op basis van 6,7 miljard downloads van productgegevens (PDS) gedurende 2018 gegenereerd door 15.254 gebruikersplatforms die 80.188 geregistreerde e-commercepartners uit 199 landen of gebieden vertegenwoordigen. De PDS-downloads hadden betrekking op de producten van 23.317 verschillende merken. Alleen de 1000 merken met de meeste PDS-downloads in 2018 zijn opgenomen in de Icecat Brand Top 1000 van dit jaar.
HP en Dell
De grootste veranderingen in de top 10 van e-channelmerken in 2018 zijn dat HP zijn voorsprong op andere merken consolideert en dat Lenovo en Dell geleidelijk aan groeien. Dell is de afgelopen jaren geƫvolueerd van een merk voor directe verkoop naar een merk met een goed ingeburgerd indirect distributienetwerk. Stel in om te strijden voor de top 3-spots. Philips handhaaft een nr 3-ranglijst, ondanks de desinvestering en merklicentiestrategie.
Van de technische merken doen Cisco (+ 54%), Epson (+ 38%) en QNAP (+ 64%) het beter dan anderen. Microsoft (# 23) is een stabiele aanwezigheid in het e-kanaal. De meest dynamische softwarecategorie is antivirus en AVG toont de snelste toename in zichtbaarheid (+ 938%).