Redactie - 11 maart 2019

delaware hoofdpijnapp in het SAP Mobile Innovation Lab

Hoofdpijn is een klacht die héél veel voorkomt, bijna iedereen heeft wel eens last van hoofdpijn. Het komt voor in verschillende ‘soorten en maten’. Vaag, zeurend, intens, bonkend, knetterend, met steken en lichtflitsen… alles is mogelijk.Voor sommige patiënten is de hoofdpijn zo hevig dat zij een arts raadplegen.

Richard Posthuma, clusterhoofdpijn patiënt, kwam in deze medische molden terecht voor zijn eigen diagnose bedacht een methode die door middel van data verzameling helpt om patronen te herkennen en analyseren. Informatie die het voor een arts makkelijker maakt om een diagnose en een behandelplan op te stellen. De basis voor de oplossing was gelegd.

Het doel van de hoofdpijnapp is om hoofdpijn patiënten sneller een diagnose te kunnen geven en vervolgens patronen te herkennen om daar actief op te kunnen acteren.

Met de Hoofdpijn App kun je simpel en snel je hoofdpijnaanvallen registreren en een persoonlijk hoofdpijndagboek opbouwen, zonder dat je zelf al te veel hoeft vast te leggen. Met die data kun je grafieken genereren waarin je patroon van jouw hoofdpijnaanvallen worden afgebeeld. Deze kun je via email delen met je arts. De arts kan die inzichten dan weer gebruiken om sneller een juiste diagnose te stellen.

De hoofdpijnapp is in samenwerking met de VNHC (vereniging Nederlandse Hoofdpijn Centra) en SAP ontwikkeld. Het prototype dat uit deze samenwerking is ontstaan is door de Digital Society School getest waar een UX transformatie op volgde.

“Digital Society School is een plek voor experiment en training, waar het bedrijfsleven, onderwijs en de academische wereld intensief samenwerken aan lokaal geformuleerde uitdagingen die terug te relateren zijn aan de mondiale Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de VN. Samen met professionals van delaware is, in nauwe samenwerking met VNHC en SAP, hard gewerkt aan een heel concrete uitdaging en oplossing voor het omgaan met clusterhoofdpijn. Het resultaat is naast een interessant prototype dat op te schalen is, een combinatie van gezamenlijke leeruitkomsten en methodes die in de organisatie een transformatie of verandering in aanpak kunnen aanjagen.” Wouter Meys, Digital Society School

Over het Mobile Innovation Lab

De meeste bedrijven hebben genoeg mooie en innovatieve ideeën maar het implementeren kan een uitdaging zijn door gebrek aan tijd of middelen. Het SAP Mobile Innovation Lab helpt om die ideeën, in dit geval de Hoofdpijnapp, toch leven in te blazen.

Een team van SAP en delaware experts start maandag met een kick off en presenteert een prototype op vrijdag. Het team realiseert innovatie binnen 1 werkweek! Niets past beter bij onze gezamenlijke missie tegen hoofdpijn aldus delaware.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!