Wouter Hoeffnagel - 13 augustus 2020

Comstor helpt partners bij vergroten winstgevenheid in het MKB

Comstor, onderdeel van Westcon-Comstor, gaat partners en resellers helpen succesvol te zijn in het MKB en met security-oplossingen. Om partners te helpen hun winstgevendheid en naamsbekendheid in het MKB te vergroten heeft distributeur van Cisco een aantal campagnes van Cisco aangepast voor het kanaal. Comstor lanceert daarnaast de campagne Comstor Cosmos.

Met het portfolio wil Comstor laten zien dat Cisco er niet alleen is voor grote ondernemingen en de tarieven en technologieën ook geschikt zijn voor het MKB. Ook is een go-to-market voor partners ontwikkeld met een aanbod rond dit portfolio.

Security

Security staat de afgelopen maanden voor de meeste bedrijven bovenaan hun prioriteitenlijst. Met name voor het MKB is dit een probleem, omdat veel bedrijven hun werknemers vanuit huis laten werken. Veel bedrijven hebben dit gedaan zonder per se te beschikken over de juiste beveiligingsinfrastructuur die voorkomt dat externe werknemers een beveiligingsrisico vormen voor het bedrijf.

Cisco lanceert daarom een campagne die een reeks tools biedt die zijn ontworpen om MKB-klanten te helpen en tegelijk partners te helpen om hun bedrijf op te schalen. Het initiatief is gebaseerd op het uitgangspunt van ‘pijnpunt, oplossing, promotie’ en is specifiek gericht op de behoeften van eindklanten. Comstor heeft deze berichten van Cisco direct overgenomen met een gerichte campagne voor het kanaal.

Marketingcampagnes

Comstor lanceert daarnaast een marketing-activeringsprogramma van Cisco met de naam ‘Radius Digital’. Dit is een digitale marketingdienst waarmee resellers geautomatiseerde webinars kunnen ontwikkelen om hun technische expertise, aanbod en kennis te tonen, maar ook het MKB beter te bereiken en hun pijplijn te vullen. Radius Digital is, net als de eerste campagne, ontworpen om resellers te helpen het MKB effectiever te bereiken en uiteindelijk eindgebruikers te helpen.

“De afgelopen maanden zijn bijzonder uitdagend geweest voor veel resellers. In die lastige tijden hebben ze misschien moeite gehad met het vinden van antwoorden voor de uitdagingen van hun klanten”, aldus EMEA VP Russell Blackburn van Comstor. “Tegen die achtergrond en na gesprekken met veel van onze partners, hebben we nauw samengewerkt met Cisco bij het opzetten van deze campagnes die partners in staat stellen hun klanten op de best mogelijke manier te helpen.”

Eerder lanceerde Comstor al de ‘Comstor Cosmos’, een interactieve campagne met Cisco-oplossingen die momenteel beschikbaar zijn. Deze campagne toont elke week nieuwe aanbiedingen met winstgevende oplossingen die resellerpartners van Comstor aan hun huidige en nieuwe klanten kunnen aanbieden.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!