Redactie - 27 maart 2014

F-5 sessie over Engagement in Pakhuis De Zwijger Amsterdam


L&DJ PR organiseert op donderdag 27 maart een nieuwe F5-sessie, waarin engagement centraal staat. In 2014 beschikken zowel B2B- als B2C-marketeers over hogere marketingbudgetten. Zij zetten deze steeds vaker in op social media ten behoeve van online engagement met klanten en prospects. Maar de verbinding met je merk ontstaat niet spontaan en heeft veel aandacht nodig. Marketeers lopen dan ook regelmatig tegen de volgende uitdagingen aan: Hoe behoud ik volgers? Hoe bouw ik een wederzijdse relatie op? Hoe activeer ik klanten en relaties? Waarom is goede content bij online engagement zo onmisbaar? Kortom: waar bestaat een goede online engagementstrategie uit?

Als voorbeeld nemen we Red Hat. Ook dit Amerikaanse bedrijf startte met engagement via social media. Danna Drion is Senior Manager Regional Marketing Centraal Europa bij Red Hat en vertelt uit eigen ervaring over de eerste stappen van het bedrijf naar engagement en hoe het dit in zijn digitale strategie heeft geïncorporeerd. De wetenschappelijke onderbouwing voor engagement komt van dr. Suzanne de Bakker, onder andere docent Corporate Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Zij publiceerde onlangs haar onderzoek ‘Merkloyaliteit: van routine naar bewust gedrag’.
We sluiten af met Denis Doeland, bekend van onze vorige F5-sessie. Met zijn reputation performance analysis-website Rankingz houdt hij bij welke ICT-bedrijven social media goed inzetten om engagement te bereiken. Bij ons presenteert hij exclusief de Social Media ICT Top 100, waarna hij je meeneemt in de strategie van de winnaars en specifiek de waarde van LinkedIn belicht.

Programma F5-sessie 27 maart:

15:30 - Ontvangst en welkom

16:00 - Danna Drion over de online engagementstrategie van Red Hat
Danna Drion is Senior Manager Regional Marketing Centraal Europa bij Red Hat. Drion is al 17 jaar werkzaam in de ICT en is gefascineerd door de vraag wat we met internet en ICT kunnen. Delen zit in het DNA van opensourceleverancier Red Hat met een model waarbij innovatieve ontwikkelingen die zijn ontstaan uit grote community worden verwerkt in enterprise oplossingen. Wereldwijd deelt het bedrijf kennis, informatie en ideeën in slechts enkele seconden. Drion vertelt hoe Red Hat engagement inzet en geeft inzicht in de ervaringen, resultaten en valkuilen.

16:15 - Dr. Suzanne de Bakker over merkloyaliteit
Dr. Suzanne de Bakker is als docent verbonden aan de master Corporate Communicatie van de Universiteit van Amsterdam. Daarnaast is zij als zelfstandig professional onder andere content manager van MarketingTribune.nl/content en eindredacteur van Platformcontent.nl.Ze schept een wetenschappelijk kader bij online merkloyaliteit, een van de fundamenten van engagement.

16:30 - Denis Doeland over Rankingz en LinkedIn
Denis Doeland werkte jarenlang voor ID&T. Hij is blogger voor Fast Moving Targets, Emerce, Sportnext en Doeland’s Digitale Wereld en schreef samen met Ger Hofstee het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu – de digitale verandering’. Daarnaast is hij adviseur voor bedrijven, organisaties en merken op het gebied van Intellectueel Eigendom, Business Intelligence, Social Media en Internet Strategie. Hij heeft verschillende platformen opgericht, waaronder Rankingz, een Reputation Performance Analysis (RPA)-platform. Metingen op dat platform vormen de basis voor de Social Media ICT Top 100, die de prestaties van Nederlandse ICT-bedrijven op social media weergeeft.

17:00 - Borrel

19:00 – Afsluiting

Aanmelden
Deelname is gratis. Het aantal stoelen is echter beperkt. Meld u dus snel aan door een bericht te sturen naar margreet@l-dj.nl of @margreetLDJ.
 
 

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!