Klantengroei stuwt omzet Ziggo
Ziggo heeft dankzij een aanhoudende groei van klanten in het derde kwartaal meer omzet geboekt dan een jaar eerder. Dat maakte de leverancier van kabelinternet, -televisie en -telefonie vrijdag bekend.
Ziggo zag de omzet vorig kwartaal met bijna 3 procent stijgen tot 391,1 miljoen euro. Het aangepaste bedrijfsresultaat (ebitda) zakte mede door extra uitgaven aan marketing met bijna 3 procent tot 220,4 miljoen euro. De nettowinst lag met 86,5 miljoen euro ruim 19 procent hoger dan in het derde kwartaal van 2012.
Ziggo verwelkomde 37.000 nieuwe klanten voor zijn alles-in-éénpakket. Met die groei van ruim 8 procent ten opzichte van een jaar eerder neemt nu ruim 53 procent van de klanten alle kabeldiensten bij Ziggo af. Verder werden 46.000 nieuwe internetabonnementen bijgeschreven. De inkomsten uit digitale televisie zakten met bijna 3 procent.
Het bedrijf hield vast aan de verwachtingen voor het hele jaar. Dat betekent dat de omzet op vergelijkbare basis met ongeveer 1 procent groeit, na een autonome groei met 0,9 procent in het afgelopen kwartaal. Het aangepaste bedrijfsresultaat zal ongeveer even hoog zijn als in 2012.
(c) ANP