Wouter Hoeffnagel - 20 oktober 2021

Workday lanceert pakketoplossing skills foundation met onder meer Skills Cloud

Workday lanceert pakketoplossing skills foundation met onder meer Skills Cloud image

Bijna 1.000 organisaties maken gebruik van Skills Cloud, meldt Workday. Het bedrijf introduceert een pakketoplossing genaamd skills foundation om klanten te helpen de implementatie van de Workday skills-infrastructuur te versnellen. De oplossing omvat onder meer Skills Cloud, Talent Marketplace en Career Hub.

Volgens een McKinsey Global Survey zegt 87% van de executives dat ze een tekort aan vaardigheden in het personeelsbestand ervaren of dit binnen een paar jaar verwachten. Maar minder dan de helft van de respondenten heeft een duidelijk plan om dit probleem aan te pakken. Deze bevindingen onderstrepen dat organisaties inzicht nodig hebben in de vaardigheden van hun werknemers, inclusief de vaardigheden die ze al hebben en de vaardigheden die nodig zijn om de bedrijfsdoelstellingen te halen.

Geïntegreerd HCM systeem

Workday heeft een klantcommunity van meer dan 55 miljoen werknemers en ondersteunt organisaties bij het optimaliseren van talent door inzicht te bieden in vaardigheden via een geïntegreerd human capital management (HCM) systeem. In Workday HCM zijn werknemersgegevens - inclusief vaardigheden - beveiligd opgeslagen. Deze data wordt beschikbaar gesteld als onderdeel van een samenhangende ‘talent experience’, die onder andere leren, werven en prestaties omvat.

Skills Cloud is onderdeel van Workday HCM en wordt doorlopend bijgewerkt tijdens het talenttraject van de werknemer om de ontwikkeling van nieuwe vaardigheden te weerspiegelen. Dit helpt gebruikers bij het ontwikkelen van skills-based strategieën. Ook krijgen zij in real-time inzicht in beschikbare of juist afwezige vaardigheden. Zo kunnen zij beter inspelen op wat de organisatie nodig heeft en een uniforme ‘talent experience’ leveren aan hun werknemers. Sinds de lancering in 2018 is het aantal geverifieerde vaardigheden in Skills Cloud gegroeid van 25 miljoen naar meer dan 2 miljard.

Klanten ondersteunen bij hun skills transformatie

Organisaties moeten fundamentele stappen zetten als ze hun talentstrategieën aanpassen en hun focus verschuiven naar vaardigheden. Om klanten te helpen bij deze transformatie, biedt Workday ondersteuning op drie gebieden:

  • het leggen van een fundament voor een intelligente infrastructuur voor vaardigheden;
  • het verkrijgen van inzicht, dat actiepunten identificeert;
  • en optimalisatie, voor het aansturen van op vaardigheden gebaseerde talentprogramma's.

Skills Foundation

Workday HCM klanten kunnen profiteren van een nieuwe pakketoplossing - skills foundation - om te helpen bij het versnellen en begeleiden van de adoptie van essentiële onderdelen, zoals de Skills Cloud ontologie, het herleiden van skills, de verificatie van skills en het bepalen van kritieke skills. Dankzij de mogelijkheid om vaardigheden en interesses van werknemers te identificeren en te matchen met interne banen, opleidingen, mentoren en kortetermijnopdrachten, kunnen organisaties de betrokkenheid van werknemers vergroten door interne mobiliteit en loopbaanontwikkeling te ondersteunen. Zo kan een organisatie die bijvoorbeeld gelijke kansen wil creëren en haar leiderschapsteam wil ontwikkelen, inzicht krijgen in de sterke en ontbrekende punten en een doelgericht loopbaanontwikkelingsprogramma opzetten dat de gaten aanpakt en de bedrijfsopvolging verbetert.

Skills Insights and Optimization

Door producten, oplossingen en diensten te combineren, levert Workday ook inzicht via skills dashboards, die klanten voorzien van analyses met betrekking tot de spreiding van vaardigheden door de organisatie, de benodigde vaardigheden, en vaardigheden die zijn verworven en verloren door veranderingen in het personeelsbestand. Op basis van het fundament en de inzichten kunnen klanten Workday vervolgens inzetten om hun personeelsbestand te optimaliseren met skills-based strategieën, waaronder functionaliteiten voor werving, onboarding, leren, prestaties, interne mobiliteit en planning.

Skills-based people-strategie

"Organisaties zijn meer dan ooit gefocust op het inzetten van een skills-based people-strategie om retentie, werving, recruitment en werknemersbetrokkenheid te verbeteren", zegt David Somers, group general manager, office of the chief human resources officer, Workday. "Onze Skills Cloud biedt de basis om onze klanten te helpen bij het invoeren van een strategie gericht op vaardigheden en hen te ondersteunen bij hun stap naar een meer wendbaar personeelsbestand."

"Bij Thomson Reuters willen we ervaringen creëren waarbij de werknemer voorop staat en die medewerkers in staat stellen om te groeien en te leren", zegt Dalia Kendik, hoofd digital HR, Thomson Reuters. "Het gebruik van Skills Cloud was de eerste stap in onze overgang naar een op vaardigheden gebaseerde people-strategie, die ons de data en inzichten geeft die nodig zijn om werknemers te helpen carrièrepaden uit te zetten, interne rollen in te vullen, intern te herscholen en promotie te maken, en onze talentpijplijn op te bouwen. We willen transparantie brengen in loopbaanontwikkeling, en de door vaardigheden aangedreven Workday oplossingen helpen ons dit doel te bereiken."

"Er vindt een enorme verschuiving plaats in de belangrijkste HR-bedrijfsprocessen, waarbij vaardigheden naar voren komen als een van de grootste aandachtsgebieden nu bedrijven op zoek zijn naar een oplossing voor de toenemende uitdagingen op het gebied van talent", zegt Holger Mueller, hoofdanalist en vice-president, Constellation Research, Inc. "Workday-klanten hebben nu de kans om andere organisaties voor te zijn door gebruik te maken van oplossingen die hen helpen een beter begrip te krijgen van de vaardigheden van hun personeelsbestand en de data die nodig zijn om de algehele planning, werving, interne mobiliteit en talentmanagement te verbeteren." 

Fundaments BW 31-10-2024 tm 15-11-2024 Lenovo Channel Campagne vierkant
Lenovo Channel Campagne liggend

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!