Meer dan de helft van de grootste adverteerders vertrokken van Twitter

Twitter is een flink deel van zijn grootste adverteerders kwijtgeraakt. Van de 1.000 grootste adverteerders in september, zijn in de eerste weken van januari nog maar de helft actief op het platform.
Dit meldt CNN op basis van data die zijn verstrekt door het analysebureau op het gebied van digitale marketing Pathmatics. Kort na de overname van Twitter door miljardair Elon Musk kondigde al diverse grote adverteerders aan hun activiteiten op het platform te staken. Sindsdien zouden 625 van de 1.000 grootste adverteerders het platform de rug hebben toegekeerd. Het gaat daarbij om grote namen, zoals Coca-Cola, Unilever, Jeep, Wells Fargo en Merck.
Inkomsten uit topadverteerders sterk gedaald
Het vertrek van adverteerders levert Twitter financiële schade op. Zo daalde de inkomsten uit advertenties door de grootste 1.000 adverteerders met 60% in de periode oktober-januari. Waar in oktober deze adverteerders nog voor 127 miljoen dollar omzet zorgde, was dit in januari 48 miljoen dollar.
CNN vroeg diverse adverteerders om een reactie. Alleen Wells Fargo reageerde op de vragen en meldt zijn betaalde advertenties op Twitter te hebben gepauzeerd. Wel meldt Wells Fargo Twitter nog altijd te gebruiken voor het onderhouden van contact met klanten.