Martijn Kregting - 27 maart 2023

Zendesk gaat strategische samenwerking met AWS aan

Zendesk gaat strategische samenwerking met AWS aan image

Zendesk heeft een vijfjarige strategische samenwerkingsovereenkomst met Amazon Web Services (AWS) gesloten. De twee partijen willen zo bedrijven te helpen om gepersonaliseerde klantervaringen op schaal te bieden, met technologie die met hen meegroeit.

De strategische samenwerking is gericht op snellere, op maat gemaakte conversatie-ervaringen voor eindklanten via alle kanalen. Ook wordt volgens beide initiatiefnemers de efficiëntie van support-activiteiten verbeterd door het gebruik van AI-gedreven tools, bots en analyses op een open en flexibele service. Door de klantervaring (CX) voor zowel klanten als servicemedewerkers naadloos te laten verlopen, verwachten Zendesk en AWS bedrijven te helpen om concurrerend te blijven, klantloyaliteit te behouden en zich aan te passen aan snel veranderende marktomstandigheden.

Ervaringen personaliseren

"Zendesk is al vele jaren zowel lid van het AWS Partner Network als klant en maakt gebruik van onze cloud services om innovatieve customer- en employee experience-oplossingen voor klanten te creëren", licht Ruba Borno, Vice President, Worldwide Channels and Alliances bij AWS de samenwerking toe. "Deze strategische samenwerkingsovereenkomst met Zendesk stelt bedrijven in staat ervaringen te personaliseren met behulp van data, klantervaringen naar een hoger niveau te tillen en bedrijven te helpen hun klantenservice-activiteiten in de cloud te automatiseren en op te schalen."

Uit eigen onderzoek van Zendesk blijkt dat 61 procent van de klanten enthousiast is over het vooruitzicht van 'meeslepende ervaringen', terwijl 80 procent van de bedrijven van plan is om hun CX-budgetten in 2023 te verhogen. "Door gebruik te maken van gebruiksvriendelijke software die wordt aangestuurd door Zendesk AI en AWS, kunnen klantenserviceteams tijd en middelen vrijmaken om zich te focussen op waar ze goed in zijn: het creëren van krachtige klantinteracties”, zegt Pascal Pettinicchio, Vice President Alliances & Corporate Development bij Zendesk. "Het platform van Zendesk levert prestaties van hoog niveau om verbeterde klantervaringen te bieden - we wisten dat we door samen te werken met AWS, aan de eisen van klanten konden voldoen."

Nieuwste innovaties

De samenwerking brengt de nieuwste innovaties van Zendesk Suite op het gebied van klantenservice naar AWS en AWS Marketplace en geeft de mogelijkheid om:

  • Enterprise-level, veilige klantenserviceprogramma's en chatbots te bouwen op een betrouwbare cloud-architectuur die meegroeit met het bedrijf.
  • Conversatie-ervaringen te creëren via potentiële contactkanalen en apparaten
  • Ondersteuning te bieden via meerdere kanalen in Zendesk Sunshine Conversations, Amazon Connect en AWS Contact Center Intelligence.
  • Interacties te personaliseren en problemen snel op te lossen met ingebouwde chatbots.
  • Het klantbehoud te verhogen door AI te gebruiken om klantemoties te analyseren en de beste actie te ondernemen.
  • De productiviteit van klantenservicemedewerkers te stimuleren met op AI gebaseerde tools die hen helpen sneller te reageren en problemen op te lossen door opties voor self-service, tijdbesparende routering en door AI aangedreven workflows te bieden.

"Zendesk brengt stabiliteit in onze klantenservice-activiteiten en stelt ons in staat ongeëvenaarde ervaringen en tijdige antwoorden aan onze klanten te bieden", meent Steve Franklin, Global Head of Customer Service bij Siemens Financial Services. "Ze helpen ons snel controle te krijgen wanneer de volumes pieken, door zowel te begrijpen wat er gebeurt, zodat we stappen kunnen ondernemen om de volumes proactief te verminderen. Dit geldt ook voor het afhandelen van de vragen om de achterstand weg te kunnen werken."

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!