Mercateo.nl breidt aanbod uit
Het assortiment van het e-Procurement platform Mercateo.nl is binnen vier maanden sterk gegroeid naar meer dan 2 miljoen artikelen. Sinds januari 2014 is hiermee het aanbod van 1,2 miljoen producten met een toename van 70% bijna verdubbeld. Doelstelling van het inkoopplatform Mercateo is het grootste branche-overkoepelende assortiment voor bedrijven en overheid efficiënt en online bestelbaar te maken, zo meldt het bedrijf.
Het grootste gedeelte van de assortimentsuitbreiding op Mercateo.nl heeft plaatsgevonden in 3 van de 12 hoofdcategorieën. Zo vertonen de categorieën ‘Elektrotechniek’, ‘Medische hulpmiddelen’ en ‘IT-producten’ een respectievelijke groei in het aantal artikelen van 385%, 134% en 37%. De top 3 grootste categorieën zijn nu ‘IT producten’, ‘Elektrotechniek’ en ‘Bedrijfsinrichting’ met achtereenvolgens 917.000, 694.000 en 130.000 artikelen. Deze worden gevolgd door ‘Industriële benodigdheden’, ‘Kantoorartikelen’ en ‘Bouw & Landschapsarchitectuur’ met respectievelijk 92.000, 71.000 en 62.000 artikelen.
Assortiment zakelijke markt
Het assortiment van Mercateo is gericht op de behoeften van bedrijven onafhankelijk van de branche waarin deze actief zijn. Daarom ziet het procurement platform, in vergelijking tot de eerder genoemde categorieën, groot ontwikkelingspotentieel voor de overige categorieën: ‘Horeca’, ‘Arbeidsveiligheid’, ‘Gebouwentechniek’ en ‘Auto’. “Het assortiment is in deze categorieën minder ontwikkeld, terwijl het wel relevant is voor de indirecte inkoop van onze doelgroep”, aldus Dorina Bittermann, Country Manager Mercateo Nederland. “Voor deze categorieën zijn wij nog op zoek naar geschikte partners die ons assortiment tot wederzijds voordeel kunnen aanvullen”. Volgens Bittermann zijn de belangrijkste factoren voor een succesvolle samenwerking naast een relevant assortiment, betrouwbare logistieke processen en een minimaal niveau aan technische competenties. Geïnteresseerde leveranciers vinden meer informatie op: mercateo.nl/leveranciers.