Wouter Hoeffnagel - 18 november 2014

Moederbedrijf Vistaprint wijzigt naam in Cimpress

Het moederbedrijf van Vistaprint maakt bekend haar naam te veranderen in Cimpress. het bedrijf wil daarnaast gaan investeren in technologie en ontwikkeling om haar leiderspositie in de markt voor ‘mass customization’ te verstevigen.

Cimpress wil de komende vijf jaar honderden miljoenen dollars investeren in de ontwikkeling van eigendomssoftware en productietechnologie om haar operationele capaciteiten door te ontwikkelen tot een gedeeld `mass customization´ platform (MCP). De Cimpress MCP is een aanvulling op de productievolumes van het volledige merkenportfolio van Cimpress. Ieder merk in dit portfolio maakt het voor klanten mogelijk om gepersonaliseerde, concrete verbindingen te leggen die voor hen het belangrijkst zijn.

Computer integrated manufacturing
Cimpress wil met de investeren voordeel halen uit haar eigen computer integrated manufacturing technologieën. Dit moet het bedrijf ins taat stellen om en masse volledige gepersonaliseerde en unieke fysieke producten in kleine hoeveelheden tegen een betaalbare prijs aan te bieden.

“We hebben twee decennia aan geschiedenis opgebouwd waarin we startten met een grote transformatie van de markt. De komende twintig jaar belooft nog spannender te worden”, zegt Robert Keane, president en chief executive officer van Cimpress. “Bedrijven en consumenten worden nog te vaak gedwongen keuzes te maken in het gemak en de flexibiliteit van digitale communicatie en een meer concrete, langdurige relatie met hun doelgroep. Dat zijn we aan het veranderen. Onze Mass Customization en computer integrated manufacturing technologieën machtigen onze klanten om echte en tastbare verbindingen aan te gaan met de eenvoud in personalisatie die mensen verwachten van de digitale wereld van nu.

EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW Forescout 15/05/2025 t/m 23/05/2025 BW
Gartner BN tm 12-11-2025 - 2

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!