Adobe bouwt nieuwe data-gedreven marketingfunctionaliteit in Adobe Marketing Cloud
Adobe heeft nieuwe data-gedreven marketingfunctionaliteit in Adobe Marketing Cloud geïntroduceerd waarmee het mogelijk wordt om vergaande gepersonaliseerde mobiele ervaringen te leveren.
Intelligente marketingfuncties stellen volgens Adobe bedrijven in staat om de betrokkenheid van klanten te vergroten door hen relevante content en boodschappen aan te bieden op basis van de nabijheid van de gebruiker bij iBeacons. Marketeers kunnen locatie-gebaseerde ‘in-app’ boodschappen sturen om de betrokkenheid in real-time te verbeteren en vervolgens op te volgen met e-mailcampagnes die gebruik maken van historische klantdata over eerdere bezoeken van de klant aan de winkel, het stadion of andere locaties of interessegebieden van de klant.
Aanvullende data-gedreven marketinginnovaties zijn onder andere real-time mobiele app testing, een intuïtief dashboard dat marketeers helpt bij het bekijken van al hun app-data op één scherm en multidimensionale portfolio bieding om advertenties op basis van zoekgedrag in te stellen voor meerdere mobiele devices, aldus Adobe.
WK