Witold Kepinski - 29 maart 2024

Oracle NetSuite biedt nieuwe GenAI toepassingen

Oracle NetSuite heeft aangekondigd dat het zijn generatieve AI-mogelijkheden in de hele suite uitbreidt. NetSuite Text Enhance helpt gebruikers bedrijfsspecifieke, relevante gegevens te benutten om contextuele en gepersonaliseerde inhoud te creëren en te verfijnen.

Oracle NetSuite biedt nieuwe GenAI toepassingen image

Nu ingebed in meer processen op het gebied van financiën en boekhouding, supply chain en operations, verkoop en marketing en klantondersteuning, zal NetSuite Text Enhance organisaties helpen hun doelen sneller en efficiënter te bereiken door de productiviteit te verhogen, menselijke fouten te verminderen, de consistentie te verbeteren en bedrijfsprocessen te versnellen, zo meldt NetSuite.

“De initiële Text Enhance-mogelijkheden die we op SuiteWorld 2023 hebben aangekondigd, hebben ongelooflijk positieve reacties gekregen en nu voegen we honderden nieuwe gebruiksscenario’s toe om onze klanten in staat te stellen nog efficiënter te werken”, aldus Evan Goldberg, oprichter en executive vice president van Oracle NetSuite. “Met Text Enhance-mogelijkheden ingebed in meer tekstvelden in de suite, kunnen we onze klanten helpen de snelheid, nauwkeurigheid en efficiëntie te verhogen bij het uitvoeren van vrijwel elk type taak in NetSuite.”

De ingebedde generatieve AI-mogelijkheden van NetSuite Text Enhance zijn gebaseerd op OCI en maken gebruik van de toonaangevende AI-services. Ze zijn ontworpen om de bedrijfsgegevens, privacy en beveiliging van klanten te respecteren. Met OCI Generative AI Service worden er geen klantgegevens gedeeld met aanbieders van grote taalmodellen (LLM) of gezien door andere klanten. Bovendien is een individuele klant de enige entiteit die aangepaste modellen mag gebruiken die zijn getraind op basis van zijn gegevens. Om gevoelige informatie verder te beschermen, is op rollen gebaseerde beveiliging rechtstreeks in de NetSuite-workflows ingebed en wordt alleen inhoud aanbevolen die eindgebruikers mogen bekijken.

Door bedrijfsspecifieke en contextuele gegevens uit de hele suite te integreren, helpt NetSuite Text Enhance klanten bij het verbeteren van:

  • Financiën en boekhouding : NetSuite Text Enhance helpt financiële en boekhoudkundige teams incasso's te versnellen, de boeken sneller af te sluiten en zich te concentreren op strategischer en bevredigender werk door tijdrovende schrijftaken te versnellen. Naast het samenvatten van verhalen voor financiële rapporten en gepersonaliseerde aanmaningsbrieven, omvatten nieuwe gebruiksscenario's onder meer ondersteund schrijven voor journaalboekingen om transacties en beschrijvingen te beschrijven bij het aanmaken van een nieuwe rekening in het rekeningschema; geassisteerd schrijven voor inkooporderinvoer, inclusief paklijst en instructies voor productetikettering; en assisteerde bij het schrijven van uitleg over terugbetalingen van contant geld om de consistentie van de communicatie met klanten te behouden en om interne auditors te helpen gemakkelijk de informatie te vinden die ze nodig hebben.
  • Supply Chain en Operations : NetSuite Text Enhance helpt supply chain- en operationele teams bij het stroomlijnen van inkoop en logistiek en het verbeteren van de kwaliteit van productgerelateerde communicatie. Naast de voorgestelde artikelbeschrijvingen en het geassisteerde schrijven van leveranciersbetrokkenheidsbrieven en inkooporders, helpen nieuwe gebruiksscenario's klanten bij het maken van ondersteuningstickets voor problemen met magazijnbeheer en verzendingssamenvattingen die de beweging van goederen beschrijven; snapshots van de supply chain maken en snapshot-simulaties van de supply chain bijwerken; en maak projecttaken en taaktoewijzingen om de invoer, tracking en rapportage van projectgegevens te versnellen.
  • Productie : NetSuite Text Enhance helpt bij het stroomlijnen en versnellen van het beheer van productieactiviteiten. Gebruiksscenario's omvatten onder meer het assisteren bij het schrijven van kritieke gegevensinvoer en het volgen van activiteiten, waaronder geplande productietijd, operationele taken en productieroutering; en het creëren van consistente definities voor productiekostensjablonen om verwarring en fouten te voorkomen bij het toewijzen ervan aan de productiebewerking.
  • Verkoop en marketing : NetSuite Text Enhance helpt marketing- en verkoopteams taken te versnellen en effectievere campagnes te creëren die de omzet verhogen. Naast het assisteren bij het schrijven van e-mailinhoud voor marketingcampagnes en verkooppraatjes, helpen nieuwe gebruiksscenario's klanten bij het maken van offertes en het samenvatten van verkoopgebeurtenissen om consistentere afspraken mogelijk te maken; geassisteerd schrijven voor communicatie voor het genereren van leads om consistentie in toon en structuur te garanderen; en geassisteerd schrijven voor de ontwikkeling van berichten om gerichte berichten te helpen creëren.
  • Human Resources : NetSuite Text Enhance helpt werknemers, managers en HR-leiders de snelheid en nauwkeurigheid van belangrijke HR-activiteiten te verhogen. Gebruiksvoorbeelden zijn onder meer het assisteren bij het schrijven van functiebeschrijvingen en sollicitaties, doelstellingen van werknemers, peer-to-peer complimenten en samenvattingen van de prestaties van werknemers op basis van feedback verzameld van collega's, managers en de voortgang ten opzichte van doelstellingen gedurende het hele jaar.
  • Klantenondersteuning : NetSuite Text Enhance helpt klantenondersteuningsagenten de productiviteit te verhogen en de klantervaring te verbeteren. Naast ondersteund schrijven voor online commentaarreacties, helpen nieuwe gebruiksscenario's bedrijven bij het bijhouden van nauwkeurige klantcases en het uitgeven van records door klantgebeurtenissen, de hoofdoorzaak en de oplossing samen te vatten.

De generatieve AI-services van NetSuite Text Enhance worden mogelijk gemaakt door OCI, dat zowel vooraf gebouwde als aangepaste modellen host. Door gebruik te maken van OCI Supercluster, dat bare metal-computerinstances, RDMA-netwerken met ultralage latentie en krachtige opslag omvat, helpt OCI LLM-training te versnellen met de hoogste prestaties tegen de laagste kosten. Hierdoor kan Oracle de snelste AI-innovatie in de branche leveren en de beste ondernemingsgerichte innovators aantrekken, waaronder Cohere, om voort te bouwen op OCI en zo verder bij te dragen aan de innovatiefeedbackcyclus.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!