Gents mobile event app bedrijf TapCrowd overgenomen door etouches
etouches, gespecialiseerd in cloud-based event management software, kondigt met trots de overname aan van TapCrowd, een wereldwijde speler op het vlak van mobiele applicaties en data-gedreven mobiele marketing voor bedrijven en associaties. Met de aankoop van TapCrowd toont etouches hun ambitie om zich verder te ontwikkelen in het domein van vooruitstrevende technologieën die interactie en networking op evenementen versterken, de productiviteit van sponsors en event organisatoren verhogen, en klanten analytisch inzicht geven in het beheer en de ROI van hun evenementen.
Sinds de oprichting in 2010 door Brecht Fourneau en Miquel Vermeulen focust TapCrowd zich hoofdzakelijk op mobiele applicaties voor evenementen, voor alle grote platformen: iOS, Android, Windows Phone en zelfs hybride HTML5-webapplicaties. Het bedrijf biedt een uitgebreid maar gebruiksvriendelijk platform aan waarmee professionele organisatoren van evenementen zelf van A tot Z de controle hebben over het ontwikkelen van een mobiele applicatie.
Bovendien speelt TapCrowd een pioniersrol in de transitie naar een data-centrische visie op mobiele applicaties, waarmee ze tegemoet komen aan een groeiende vraag naar analytische tools voor mobiele marketing-automatisering en evenementen. Het bedrijf heeft haar hoofdkwartier in Gent en heeft klanten over heel Europa, Noord- en Zuid-Amerika, en het Midden-Oosten. Enkele grote namen in het portfolio zijn Carrefour, Kia, Marketo, Nokia en SAP.
Bij de overname zal het TapCrowd-team, samen met de twee oprichters, een integraal deel worden van etouches. Daarnaast zal Niko Nelissen het management team versterken als Vice President of Mobile, Engagement, & Data en zo etouches bijstaan in het ontwikkelen van een platform dat maximaal inzet op de ervaring voor aanwezigen, sociale interactie en marketingdata.