Chrysal live met Microsoft Dynamics AX geleverd door HSO
Chrysal, internationale producent van verzorgingsproducten voor bloemen en planten, heeft de overgang naar Microsoft Dynamics AX succesvol afgerond. De livegang in Nederland en bij drie andere Europese vestigingen is de start van de nieuwe gecentraliseerde ICT-aanpak om efficiëntie te vergroten en onderlinge samenwerking tussen vestigingen te verbeteren. De overige zes internationale vestigingen volgen binnen twee jaar.
De implementatie werd verzorgd door HSO, leverancier van innovatieve ERP- en CRM-oplossingen. Voor de hosting en technisch beheer wordt gebruik gemaakt van de cloud-oplossing van SPS, partner van HSO.
De tien wereldwijde vestigingen maakten tot voor kort allemaal gebruik van verschillende standalone systemen. Met de overgang naar Microsoft Dynamics AX en de geïntegreerde WMS-oplossing van Dynamics Software benut Chrysal de voordelen van een uniforme manier van werken. Zo kunnen voorraden in de gehele supply chain van verzorgingsproducten beter afgestemd worden op de verschillende internationale markten en komt er meer transparantie in de processen aldus Oliver Schaapherder, ICT-manager bij Chrysal. Hij licht toe: “Naast Europa zijn we gevestigd in landen waar bloemen gekweekt en/of afgezet worden, zoals Kenia, Colombia, de Verenigde Staten en Japan. De nieuwe opzet zorgt ervoor dat alle vestigingen op een uniforme manier gaan werken, waarbij de ontwikkelde template, gebruikt bij de implementatie van het Nederlandse hoofdkantoor, als basis dient.”
Dankzij de specifieke implementatie-aanpak van HSO kwam al snel naar voren hoe het ERP-systeem het meest effectief voor Chrysal kon worden ingezet. Schaapherder vertelt: “HSO doorgrondde al snel onze wensen als producent, zij zagen precies hoe Microsoft Dynamics AX onze processen zo goed mogelijk kon ondersteunen. Het sterke pragmatische karakter maakte onze keuze voor HSO een logische. We hebben samen, met onze eigen mensen en de professionals van HSO, hard gewerkt om de realisatie tot een succes te maken. Ook buiten reguliere werktijden kon een beroep gedaan worden op HSO, op zulke momenten zie je dan meteen wat je aan elkaar hebt. Ik heb mede daardoor HSO leren kennen als een no-nonsense club die de mouwen opstroopt en gaat voor het optimale resultaat.”
WK