Lexmark ontslaat deel medewerkers hoofdkantoor
Lexmark, leverancier van printing en documentoplossingen, ontslaat 143 mensen in zijn hoofdkantoor in Lexington (Kentucky).
Volgens de lokale website WKYT vinden de ontslagen plaats tussen 25 mei en en 8 juni 2016.
Lexmark CEO Paul Rooke meldde eerder in 2015 dat het bedrijf 500 gaat ontslaan en later meldde hij nog eens 550 mensen de laan uit te sturen. Lexmark ontsloeg vorig jaar 120 Mexicaanse arbeiders die hun dagloon met 35 dollarcent zouden willen laten stijgen. Er worden dus ruim 1000 banen geschrapt. Lexmark heeft wereldwijd ongeveer 14.000 mensen in dienst.
Lexmark kan mogelijk verkocht of opgeplitst worden sinds het Goldman Sachs heeft ingehuurd om te kijken wat de beste opties voor de printing leverancier zijn.
Door: Witold Kepinski