Witold Kepinski - 16 september 2025

Deloitte Nederland realiseert solide omzetgroei en versterkt operationele winst

Deloitte Nederland heeft zijn Integrated Annual Report voor het boekjaar 2024/2025 gepubliceerd, waarin een veerkrachtige financiële prestatie wordt getoond. Ondanks economische volatiliteit en snelle technologische veranderingen, bereikte de organisatie een omzet van 1,41 miljard euro, wat een groei van 1,2% vertegenwoordigt ten opzichte van het voorgaande jaar. De groei van de omzet werd gecombineerd met een sterke stijging van het operationeel resultaat.

Deloitte Nederland realiseert solide omzetgroei en versterkt operationele winst image

Door strikt kostenbeheer en operationele efficiëntie steeg de operationele winst met ruim 15% tot 202,1 miljoen euro, tegenover 175,3 miljoen euro in het vorige boekjaar. CEO Hans Honig benadrukt dat deze prestatie het resultaat is van een bewuste strategie om de kosten te verlagen, terwijl er tegelijkertijd fors werd geïnvesteerd in innovatie en technologie.

“Wij kozen ervoor om strikt op kostenreductie te sturen en tegelijk door te investeren in innovatie, technologie en ons talent,” licht Hans Honig, CEO Deloitte Nederland, toe. “Zo breidden we het gebruik van ons mondiale technologie platformen voor al onze business lines uit, en zetten we vol door in gebruik van AI oplossingen in onze dienstverlening. Ook steeg de adoptie van ‘Headstart’, ons zelf ontwikkelde, verantwoord GenAI-model naar 87% en hebben we NavigAIte ontwikkeld, ons AI-gestuurd cloudplatform voor klanten. Meer en meer zien we de klantvragen verschuiven naar complete technologisch gedreven business transformaties. Een mooi voorbeeld is onze rol bij de lancering van de nieuwe bank van ABN AMRO, Buut. In een dynamische markt voerden we in hoog tempo technologische vernieuwingen door én wisten we ons operationeel resultaat verder te verhogen. Met deze gecombineerde aanpak kijken we met tevredenheid terug op een succesvol jaar én zijn we klaar om onze klanten nóg beter te begeleiden bij de steeds complexere vraagstukken in hun sector.”

Onderzoek leercultuur

Het interne onderzoek naar het delen van antwoorden voor verplichte leeractiviteiten en onze leercultuur, is afgelopen boekjaar afgesloten met een schikking bij de PCAOB. “De uitkomsten van het onderzoek naar onze leercultuur waren teleurstellend en weerspiegelen niet wie wij zijn als organisatie en de waarden die wij nastreven." aldus Honig. “Met het afronden van het onderzoek en de schikking kunnen we onze aandacht richten op verdere verbeteringen, het onderstreept onze inzet om het vertrouwen van onze klanten en andere stakeholders te versterken.”

Maatschappelijke impact

Grote geopolitieke veranderingen en snelle technologische disruptie maakt het noodzakelijk om veerkracht – resilience – te vergroten, zowel bij onze klanten als in onze eigen bedrijfsvoering. We hanteren daarbij een ‘whole-of-society’-aanpak waarin overheden, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties én burgers samenwerken om risico’s te mitigeren en continuïteit te waarborgen. Een concreet voorbeeld is ons partnerschap met Rob Bauer, voormalig voorzitter van de NATO Military Committee, waarin wij tegelijk de defensiecapaciteit versterken en de sociale en economische weerbaarheid van Nederland verder uitbouwen.

Deloitte Nederland verkleinde haar CO₂-voetafdruk met 13 procent (marktgebaseerd). Ons doel is om eind 2025 een volledig electrische lease wagenpark te hebben. Via de Deloitte Impact Foundation droegen ruim 1.100 collega’s in totaal 31.158 pro bono uren bij aan projecten op het gebied van financiële gezondheid, onderwijs en inclusie – onder meer de Nationale Money Exam, de Nationale Coalitie Financiele Gezondheid, Sustainable Aviation Fuel–Roadmap en lokale samenwerkingen met Nibud en Tilburg University.

Talent, leiderschap en inclusie

Het aantal medewerkers is met circa 6% gedaald van zo’n 8.200 naar ongeveer 7.700, als gevolg van veranderende klantvraag, automatisering, internationalisering en natuurlijk verloop; tegelijkertijd hebben we ruim 1.000 nieuwe collega’s aangenomen om onze groei en innovatie te blijven ondersteunen. Met programma’s als ‘Proud at Deloitte’ (LGBTQ+-gemeenschap), reversed mentoring en de ‘SponsorMe’-opzet voor vrouwelijke leidinggevenden en met ons uitgebreide rouw- en zorgverlof, blijven we werken aan een écht inclusieve werkomgeving. Deloitte Nederland zet zich onverminderd in voor diversiteit, gelijkheid en inclusie (DEI) en is trots op deze én andere initiatieven die onze cultuur versterken en de diversiteit van onze maatschappij weerspiegelen. Het aantal vrouwelijke partners steeg dit jaar naar 24,6 procent en vrouwen vertegenwoordigen 32,6 procent van alle leidinggevende posities.


Axians BN BW september oktober 2025 Hitachi Vantara Kakushin Forum BW 2
Gartner BN tm 12-11-2025 - 1

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!