Canalys belicht business kansen in MKB
De meeste leveranciers kijken eerst naar het kanaal voor uitbreiding naar het midden- en kleinbedrijf. Dit is niet voor niets, aangezien 80% van de wereldwijde MKB-uitgaven door partners wordt geleverd. Het is tot nu toe lastig om aan betrouwbare MKB-cijfers te komen voor capaciteitsplanning, matching van capaciteiten en effectieve dekkingsmodellen, aldus Jay McBain (foto), Chief Analyst - Channels, Partnerships & Ecosystems - Canalys, in een post op LinkedIn.

McBain meldt: 'In termen van omvang: het MKB zal dit jaar 44% van de totale IT-uitgaven voor zijn rekening nemen - of 2 biljoen dollar wereldwijd. 138,3 miljoen (of 99,9%) van alle bedrijven bevinden zich in de categorie van 1 tot 499 werknemers, en bieden werk aan meer dan 2/3 van alle werkende mensen.
Een MKB-strategie is van cruciaal belang voor een goede marktpenetratie, vooral in Latijns-Amerika, EMEA en APAC, waar deze strategie ruim tweederde van alle uitgaven uitmaakt. Mijn huis in Canada 🇨🇦 zou worden beschouwd als een door het MKB geleid land.
De mogelijkheden per subproducttype (Hardware, Software en services) variëren aanzienlijk tussen grote ondernemingen en het MKB en moeten goed worden begrepen door kanaal- en partnerschapsleiders - bekijk de infographic op LinkedIn.