Microsoft Outlook Desktop op Windows 11 heeft zoek problemen

Bij het zoeken in Outlook Desktop op Windows 11 zien gebruikers mogelijk niet de meest recente e-mails in de zoekresultaten. Als ze de indexeringsopties van Windows in het Configuratiescherm aanvinken, kan het indexeren traag verlopen of zijn onderbroken, zo meldt Microsoft.
Dit probleem treft vooral gebruikers met POP-, IMAP- en offline Exchange-accounts omdat de zoekfunctie voornamelijk de lokale Windows Search-service gebruikt om e-mail te indexeren.
E-mail die wordt gehost door Microsoft 365 en verbonden Exchange-accounts gebruiken Service Search voor de meeste zoekbereiken, die niet door dit probleem worden beïnvloed.
Microsoft werkt momenteel aan een oplossing.
Gebruiikers kunnen het probleem tijdelijk omzeilen door Windows Desktop Search uit te schakelen. Hierdoor zal Outlook de ingebouwde zoekfunctie gebruiken. De ingebouwde zoekfunctie geeft het volgende bericht weer om aan te geven dat de Windows Search-service niet wordt gebruikt. De zoekprestaties zullen worden beïnvloed omdat een groepsbeleid de Windows Search-service heeft uitgeschakeld.