Redactie - 31 juli 2013

Ziggo kiest voor ClickSoftware Field Service Management en planningsoptimalisatie


ClickSoftware Technologies, speler op het gebied van Field Service Management en planningsoptimalisatie oplossingen voor buitendienst- en inhouse-medewerkers binnen serviceorganisaties, heeft aangekondigd dat Ziggo heeft gekozen voor een ClickSoftware oplossing.

Ziggo, dat in Nederland entertainment, informatie en communicatie aanbiedt via televisie, internet en telefonie, wil met deze toepassing de inzetbaarheid en efficiëntie van haar field engineers en onderhoudstechnici verhogen.

De ClickSoftware Planning en Mobiliteitsoplossing zal volgens Hannan Carmeli, co-CEO van ClickSoftware, gebruikt worden door Ziggo’s klantendienst en ingenieurteams om klantbezoeken en netwerkupgrades automatisch in te plannen. De in real-time geoptimaliseerde dienstregeling van ClickSoftware plant voor elke opdracht de meest geschikte field engineer op basis van skills, beschikbaarheid, huidige werklast en plaats waar deze zich bevindt. Via een mobile device krijgt deze dan zijn nieuwe opdracht door.

De ClickSoftware oplossing laat het Ziggo-management toe om prestaties te monitoren, te rapporteren en diepgaande analyses uit te voeren op fout type, trends en afwerkingspercentage. Kritisch voor Ziggo is dat ze de kosten van elke serviceoproep kan monitoren, en via analyse, waar nodig, de planning bij kan sturen, aldus ClickSoftware Technologies.

Door: Witold Kepinski

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!