Wouter Hoeffnagel - 02 oktober 2014

Atos en NGDATA lanceren omni-channel oplossing met cloud gebaseerde big data-diensten voor banken

Atos en NGDATA, leverancier van oplossingen voor het optimaliseren van de klantbeleving, lanceren een big data omni-channel oplossing voor banken. De oplossing is gebouwd op het dataplatform van Canopy en wordt ondersteund door big data machine learning-technieken. Banken kunnen zich met de oplossing beter focussen op hun doelgroepen, de klantloyaliteit vergroten en hun output verhogen. Atos integreert de nieuwe oplossing in haar omni-channel oplossing voor Customer Experience Management.

Het groeiende belang van digitale kanalen heeft een grote impact op de banksector en de dienstverlening aan zakelijke klanten en retailers. De manier waarop klanten hun bankzaken beheren verandert volgens Atos. Banken besteden meer aandacht aan interactie met de klant op het juiste moment. NGDATA stelt dat de hoeveelheid data steeds groter wordt, wat zorgt voor een toenemende vraag naar machine learning en actiegerichte analyses. Atos en NGDATA spelen in op het steeds grotere gebruik van mobiele devices en bieden banken wereldwijd de mogelijkheid hun concurrentiepositie te verbeteren en zich te concentreren op een klantgerichte online ervaring.

Lily Enterprise
Door de samenwerking tussen Atos en NGDATA wordt de beheeroplossing van NGDATA, Lily Enterprise, aan het aanbod van oplossingen van Atos op het gebied van financiële dienstverlening toegevoegd. Klanten krijgen de beschikking over actiegerichte analyses en kunnen de effectiviteit van marketingprogramma's vergroten. Atos zet haar diepgaande expertise, kennis van de banksector en sterke globale en lokale aanwezigheid in om een volledige en langdurige ondersteuning te garanderen.

Met Lily Enterprise van NGDATA kunnen bedrijven meer leren uit interacties met klanten via het internet, mobiele toepassingen, interne systemen - waaronder CRM-systemen, call centers, transacties- en social media - en van klantgedrag door de samenstelling van klanten-DNA. Dit maakt het mogelijk meer effectieve programma’s te ontwikkelen die zijn gericht op een hogere loyaliteit en minder klantenverloop.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!