Witold Kepinski - 22 maart 2024

EuroISPA publiceert Position Paper over AI

EuroISPA, de pan-Europese vereniging van verenigingen van internetdienstenaanbieders (ISP’s), heeft haar eerste position paper over AI gepubliceerd, met daarin een reeks principes waarvan onze leden vinden dat ze in overweging moeten worden genomen voor de huidige en toekomstige regelgevingskaders voor AI, ook door de Europese Unie. Unie. De principes omvatten aanbevelingen over het auteursrecht en de aansprakelijkheid van tussenpersonen op het gebied van AI, de rol van de nationale autoriteiten, de regels voor het midden- en kleinbedrijf en gebruikers, en meer.

EuroISPA publiceert Position Paper over AI image

In navolging van de goedkeuring van de Artificial Intelligence Act (EU AI Act) door het Europees Parlement publiceert EuroISPA zijn Position Paper on Artificial Intelligence. Dit document is een bewijs van de collectieve toewijding van EuroISPA aan het vormgeven van een toekomst waarin AI als een kracht ten goede dient, en belicht principes die in overweging moeten worden genomen voor de huidige en toekomstige regelgevingskaders op het gebied van AI, ook door de Europese Unie.

EuroISPA, een pan-Europese vereniging die meer dan 3.300 internetproviders (ISP's) vertegenwoordigt, zet zich in om te pleiten voor de behoeften van zowel de bredere industrie als van gebruikers. Dit position paper is een voorbeeld van hoe de leden van de vereniging samenwerken om aanbevelingen voor EU-beleidsmakers op te stellen die door de industrie kunnen worden geïmplementeerd om het onderhavige probleem aan te pakken. Dit document weerspiegelt onze toewijding aan het opzetten van een geharmoniseerd en wereldwijd geaccepteerd raamwerk dat innovatie aanmoedigt, ethische normen handhaaft en potentiële risico's in verband met de inzet van AI beperkt.

Lees hier de Position Paper.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!