Witold Kepinski - 27 april 2024

Coca-Cola werkt nauwer samen met Microsoft Cloud en AI toepassingen

Microsoft en The Coca-Cola Company hebben een vijfjarig strategisch partnerschap aangekondigd om de kerntechnologiestrategie van Coca-Cola systeembreed op één lijn te brengen; de adoptie van geavanceerde technologie mogelijk maken; en innovatie en productiviteit wereldwijd bevorderen.

Coca-Cola werkt nauwer samen met Microsoft Cloud en AI toepassingen image

Als onderdeel van het partnerschap heeft Coca-Cola een toezegging van 1,1 miljard dollar gedaan aan de Microsoft Cloud en zijn generatieve AI-mogelijkheden. De samenwerking onderstreept de voortdurende technologische transformatie van Coca-Cola, ondersteund door de Microsoft Cloud als Coca-Cola's wereldwijd geprefereerde en strategische cloud- en AI-platform.

Via het partnerschap zullen de bedrijven gezamenlijk experimenteren met baanbrekende nieuwe technologie zoals Azure OpenAI Service om innovatieve generatieve AI-use cases voor verschillende bedrijfsfuncties te ontwikkelen. Dit omvat onder meer het testen hoe Copilot voor Microsoft 365 de productiviteit op de werkplek kan helpen verbeteren.

“Dankzij ons langdurige partnerschap hebben we aanzienlijke vooruitgang geboekt bij het versnellen van de systeembrede AI-transformatie binnen The Coca-Cola Company en haar netwerk van onafhankelijke bottelaars wereldwijd”, aldus Judson Althoff, executive vice president en chief commercial officer bij Microsoft. “We zijn er trots op Coca-Cola te ondersteunen terwijl het het tijdperk van AI blijft omarmen en naar oplossingen als Azure OpenAI Service en Copilot voor Microsoft 365 kijkt om innovatie in elk onderdeel van zijn bedrijf te stimuleren.”

Coca-Cola heeft al zijn applicaties naar Microsoft Azure gemigreerd, en de meeste grote onafhankelijke bottelarijpartners volgen dit voorbeeld. Als pionier op het gebied van AI-adoptie innoveert Coca-Cola al bijna een jaar met generatieve AI en heeft het Azure OpenAI Service al ingezet om alles opnieuw vorm te geven, van marketing tot productie en supply chain en daarbuiten. Het bedrijf onderzoekt momenteel het gebruik van generatieve AI-aangedreven digitale assistenten op Azure OpenAI Service om werknemers te helpen de klantervaringen te verbeteren, de activiteiten te stroomlijnen, innovatie te bevorderen, een concurrentievoordeel te behalen, de efficiëntie te vergroten en nieuwe groeimogelijkheden te ontdekken.

“Deze nieuwe overeenkomst bouwt voort op het succes van Coca-Cola’s partnerschapsstrategie met Microsoft en toont onze inzet voor voortdurende digitale transformatie”, aldus John Murphy, president en Chief Financial Officer van The Coca-Cola Company. “Ons partnerschap met Microsoft is exponentieel gegroeid, van de overeenkomst van 250 miljoen dollar die we aanvankelijk in 2020 aankondigden tot 1,1 miljard dollar vandaag.”

De overeenkomst weerspiegelt een belangrijke stap in het bevorderen van de digitale transformatie van Coca-Cola, gericht op het bieden van uitgebreide toegang tot de cloud- en AI-platforms van Microsoft – evenals oplossingen zoals Microsoft 365, Power BI, Dynamics 365, Defender en Fabric – om de efficiëntie en schaalbaarheid te verbeteren. terwijl innovatie in het hele systeem wordt bevorderd.

“Onze uitgebreide samenwerking met Microsoft is een belangrijk volgend hoofdstuk in Coca-Cola's reis naar een digitale onderneming, aangedreven door opkomende technologieën”, zegt Neeraj Tolmare, senior vice president en global chief information officer van The Coca-Cola Company. “De mogelijkheden van Microsoft helpen onze adoptie van AI te versnellen om incrementele bedrijfswaarde te creëren.”

Nutanix BW start 6 mei - 20 mei BW Dutch IT Partner Day tm 11-06-2024
Dutch IT Partner Day 11 juni2024

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!