Hewlett Packard Enterprise (HPE) rond splitsing af
Hewlett Packard Enterprise heeft de splitsing van Hewlett-Packard Company afgerond en start als speler in enterprise technologie.
Bij aanvang heeft het bedrijf een jaarlijkse omzet van 53 miljard dollar met een uitgebreide productportfolio. Vertegenwoordigers van Hewlett Packard Enterprise, inclusief CEO Meg Whitman (foto), partners en klanten, kwamen daarom bijeen om de openingsbel te luiden op de New York Stock Exchange (NYSE). Op de beurs start het bedrijf onder de naam HPE.
“De winnaars in de hedendaagse markt zijn zij die de kracht van technologie benutten om het effect van ideeën te versterken. Het nieuwe Hewlett Packard Enterprise is gebouwd om de reis hiernaartoe te versnellen voor klanten”, aldus Whitman. “Hewlett Packard Enterprise heeft de visie, de financiële bronnen en de flexibiliteit om klanten te laten winnen en daarnaast groei en langetermijnwaarde te genereren voor de aandeelhouders.”
Technologie transformeert bedrijven en hele branches in een ongekend tempo aldus Whitman. In deze dynamische marktomgeving steunt Hewlett Packard Enterprise op zijn aanbod van infrastructuur, services, software en financiële diensten. Hewlett Packard Enterprise biedt volgens Whitman technologieoplossingen zodat klanten hun traditionele IT kunnen optimaliseren.
Aansluitend op hun behoeften helpt Hewlett Packard Enterprise bij het bouwen van een veilige, cloudtoegankelijke en mobiele toekomst. Het bedrijf focust zich op vier sleutelgebieden die fundamenteel zijn om bedrijven te transformeren en te helpen aan toekomstige groei. Dit vertegenwoordigt een geschatte totale markt (gebaseerd op data van derden) van meer dan 1 biljoen dollar, aldus Whitman:
1. Transformeren naar een hybride infrastructuur door klanten te helpen bij het naadloos managen van informatie met behulp van traditionele IT én private, managed en publieke cloudomgevingen.
2. Organisaties in staat stellen optimaal gebruik te maken van digitale informatie door inzichten te verkrijgen en die inzichten om te zetten in zakelijk voordeel
3. Beschermen van de digitale enterprise en daarmee risico’s beheren, operaties monitoren, informatie en applicaties beschermen en operationele integriteit behouden.
4. Vergroten van werkplekproductiviteit door de beste ervaringen voor werknemers, klanten en partners te creëren met behulp van mobiele- en netwerkoplossingen.