Apple deed tijdens feestdagen goede zaken met App Store
Apple deed tijdens de feestdagen goede zaken met de App Store.
In de twee weken tot 3 januari gaven klanten meer dan 1,1 miljard dollar uit aan apps en aankopen vanuit apps, met elke week een nieuw record in download- en aankoopcijfers. 1 januari 2016 was de allerbeste dag ooit: klanten besteedden die dag meer dan 144 miljoen dollar. Daarmee werd het dagrecord van Eerste Kerstdag al na een week weer verbroken.
Sinds 2008 heeft de App Store ontwikkelaars wereldwijd bijna USD 40 miljard opgeleverd en ruim een derde daarvan is van het afgelopen jaar. Voor alle Apple producten waren de App Store-categorieën games, sociaal netwerken en amusement het populairst afgelopen jaar. Klanten gingen de uitdaging aan met Minecraft: Pocket Edition, Trivia Crack en Heads Up! en gebruikten Facebook Messenger, WeChat en Snapchat om contact te houden met familie en vrienden. Het meest gedownload werden games en apps met een abonnement, waaronder Clash of Clans, Monster Strike, Game of War - Fire Age, Fantasy Westward Journey, Netflix, Hulu en Match.
Ook de Apple TV en Apple Watch bieden nieuwe mogelijkheden voor apps. De populairste apps voor de nieuwe Apple TV, sinds oktober verkrijgbaar, zijn Rayman Adventures, Beat Sports en HBO NOW. Voor Apple Watch zijn dat de fitnessapps Nike+ Running en Lifesum en de reisapps iTranslate en Citymapper.