Witold Kepinski - 08 april 2016

Accenture en Avanade bieden klantanalyse en -inzicht voor financiële sector

Tijdens Microsoft Envision 2016 hebben Avanade en Accenture de lancering aangekondigd van hun nieuwe ‘next-best-action’ oplossing. Deze oplossing is ontworpen om bedrijven uit de financiële dienstensector te helpen om hun klantenervaring te transformeren met een meer gepersonaliseerde aanpak in een digitale wereld. “Door analytische inzichten zijn financiële dienstverleners in staat om betere business beslissingen te nemen, hun klantrelaties te transformeren en meer aansprekende en relevante klantervaringen te creëren,” vertelt Eric Hol (foto), General Manager van Avanade Nederland. “De ACAI oplossing stelt onze klanten in staat om een leidende rol te nemen in de toekomst van klantpersonalisatie door real-time klantinzichten. Dit biedt hen een sterk concurrentievoordeel en een uitstekende uitgangspositie voor groei.”

Ontwikkeld in samenwerking met Microsoft en gebouwd op Microsoft Dynamics CRM, helpt de Accenture Customer Analytic Insights Solution voor Microsoft (ACAI) bedrijven uit de financiële sector, inclusief retailbanken, verzekeraars en kapitaalmarktbedrijven, met het bieden van onderscheidende klantervaringen en een winstgevender aanbod. Bedrijven uit de financiële sector kunnen ACAI’s voorspellende analyses gebruiken om klanten next-best-actions – zoals aanbevolen producten en diensten – aan te bieden, die gepersonaliseerd zijn op basis van de individuele geschiedenis en behoeften van iedere klant. De ACAI-oplossing komt voort uit de ervaring die Accenture, Avanade en Microsoft hebben verkregen uit jarenlange samenwerkingen met honderden organisaties uit de financiële secto zo meldt Hol.

ACAI is ontwikkeld op Microsoft Dynamics CRM en brengt analysemogelijkheden en technologieën samen in één geïntegreerde oplossing. Hiermee kunnen financiële dienstverleners proactief next-best-actions aanbieden op elk kanaal. Accenture’s Customer Analytics Record (CAR) biedt een compleet omni-channel inzicht in klantactiviteit in een format dat geoptimaliseerd is voor real-time besluitvorming. Vervolgens gebruikt ACAI Microsoft Azure Machine Learning om klantactiviteit te analyseren en uitgebreide analytische modellen uit te voeren die klantgedrag voorspellen en een aanbeveling geven over de next-best-actions. Een innovatieve door Avanade ontwikkelde next-best-action uitvoeringscapaciteit maakt het mogelijk om next-best-actions te integreren met elk interactiekanaal en –systeem, inclusief klantenservicekanalen die Microsoft Dynamics en digitale kanalen gebruiken. Het resultaat is een oplossing die real-time besluitvorming en aanbevelingen mogelijk maakt, evenals acties die getoond en toegepast kunnen worden op elk interactiekanaal van een klant aldus Hol.

WK

Forescout 15/05/2025 t/m 23/05/2025 BW EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW
DIC Security Day BN + BW tm 1 juli

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!