Citrix introduceert nieuwe incentive & reward programma’s

De incentive & reward programma’s van het Citrix Partner Network worden verbeterd en vereenvoudigd. Doel van de verandering is om samen met de resellers meer business te genereren in met name de midmarket, aldus Peter van Leest, country manager Citrix Benelux.
In mei 2016 lanceert Citrix, leverancier van cloud, netwerk- en virtualisatieoplossingen, het Net New Partner Sourced programma voor CSA’s, ISV’s en system integrators (SI), met een sterke focus op het middensegment. Volgens Van Leest worden partners daarmee beter ondersteund bij de verkoop van oplossingen uit het Citrix portfolio, zoals XenApp, XenDesktop, XenMobile en NetScaler.
Het nieuwe incentive programma is erop gericht partners te belonen voor het aandragen, ontwikkelen en uiteindelijk noteren van new business, zowel bij bestaande als nieuwe Citrix klanten. De beloning is een upfront reward die verzilverd wordt als de opdracht aan de partner wordt gegund.
Advisor Reward
Naast deze nieuwe beloning voor new business blijft ook de populaire Advisor Reward bestaan. Dit backend reward programma beloont partners voor het inhoudelijke adviestraject, zodat ook partners die wel het advies doen, maar niet de uiteindelijke levering, worden beloond voor hun inspanningen. Sinds begin 2016 zijn deze rewards extra interessant voor partners die voldoen aan de specialisatie eisen (o.a. training, practicum en het overleggen van referenties) dankzij een Advisor Reward bonusprogramma en betere inkoopvoorwaarden.
Citrix verhoogt dit jaar ook zijn financiering voor marketing ondersteuning, maar geeft wel aan kritisch te zullen kijken naar de ROI van de door partners voorgestelde activiteiten. “Iedere gecertificeerde partner kan aanspraak maken op financiering voor bijvoorbeeld social media campagnes, digital marketing of events,” vertelt Van Leest, “maar Citrix geeft nadrukkelijk voorrang aan activiteiten gericht op de midmarket met een hoge aantoonbare effectiviteit.”
Net New Sources incentives
Ten slotte zijn de verschillende incentive programma’s, zoals de Advisor Rewards, Opportunity Registration voor netwerkproducten, en de Net New Sources incentives, beter op elkaar afgestemd. “De aanvraagprocedure is vereenvoudigd, de looptijden zijn beter op elkaar afgestemd en het wordt voor partners inzichtelijker wanneer ze voor welke incentives in aanmerking komen, wat het oplevert en hoe lang de incentives lopen”, aldus Van Leest. "Met deze reeks aankondigingen biedt Citrix een uitgebreid programma van voorspelbare upfront en backend channel incentives, waarmee gecertificeerde partners worden beloond voor hun inspanningen, zowel voor het creëren van kansen als voor inhoudelijk advies."
Door: Witold Kepinski