Redactie - 24 augustus 2016

Endurance neemt AppMachine geheel over

De overname van het Nederlandse techbedrijf AppMachine door Endurance International Group(NASDAQ: EIGI) is voltooid. AppMachine levert bouwstenen waarmee een app of website kan bouwen; vorig jaar nam Endurance al veertig procent van de aandelen in AppMachine over. De toevoeging van AppMachine’s mobile development-platform aan Endurance’s oplossingenportfolio, maakt het voor mkb-bedrijven eenvoudiger hun online aanwezigheid uit te breiden, aldus Endurance.

AppMachine gaat een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van nieuwe software en het uitbreiden van bestaande software, die worden geïntegreerd in het technologie platform van Endurance. Dat maakt het onboarden van klanten eenvoudiger en sneller. Ook kunnen zij eenvoudiger en sneller websites publiceren.

“Door AppMachine’s team en platform te integreren met Endurance, vereenvoudigen en versterken we ons bestaande productportfolio op het gebied van online diensten en digitale marketing. Zo kunnen we te allen tijde mee blijven groeien met de wensen en behoeften van onze gebruikers”, zegt Michael Kesselman, EVP, Innovation and Strategy van Endurance. “Bij AppMachine werkt een team van getalenteerde ontwikkelaars dat zeer innovatief is op het gebied van mobiel. In de afgelopen achttien maanden hebben we intensief samengewerkt aan verschillende producten. Het team heeft aangetoond een snelle, slimme en vooral agile werkwijze te hebben waardoor het in korte tijd kwalitatief goede software kan leveren. Software die flexibel is, makkelijk in gebruik en waarmee je snel online kunt; precies wat elke mkb’er nodig heeft. We zijn enorm verheugd om het AppMachine-team bij de Endurance-familie te mogen verwelkomen.”

Het mobile platform van AppMachine zorgt ervoor dat mobiele websites zich gedragen als native app. De responsive editor helpt kleine bedrijven snel online te gaan en hun online aanwezigheid on-the-go te updaten. Naast het bouwen van websites, biedt AppMachine ook krachtige maar eenvoudige oplossingen voor andere zaken waar kleine bedrijven behoefte aan hebben. Denk hierbij aan e-commerce en tools voor social-mediamanagement.

“Als start-up focuste AppMachine zich op het bouwen van native apps. Door de samenwerking met Endurance hebben we de kans gekregen onze scope verder uit te breiden dan apps en mobile”, zegt Siebrand Dijkstra (foto), oprichter van AppMachine. “We zullen blijven groeien als high-tech onderneming en blijven ons focussen op het ontwikkelen van software die het voor het mkb makkelijker maakt zichzelf online te profileren. Nu we onderdeel zijn van Endurance, kijken we er naar uit om hun ongeveer 5,5 miljoen gebruikers toegang te geven tot onze oplossingen.”

De meest recente samenwerking tussen AppMachine en Endurance was de ontwikkeling en lancering van Impress.ly, een nieuwe en innovatieve benadering voor mkb-ers  om automatisch een mobiele  website te bouwen en beheren op je smartphone. Impress.ly maakt het voor kleine ondernemers en bloggers mogelijk om binnen twee minuten een professionele mobiele website te hebben. De zogenaamde ‘crawler’ scant het internet op basis van je Facebookpagina of reeds bestaande website en voegt alle informatie, zoals social media en andere online bronnen, samen op een website binnen de juiste huisstijl. Je past gemakkelijk zelf het design aan door de keuze uit verschillende templates of kleuren.

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!