Witold Kepinski - 30 april 2025

Snap behaalde in het eerste kwartaal een aangepaste EBITDA van $108 miljoen en een Free Cash Flow van $114 miljoen.

Snap heeft zijn resultaten voor het eerste kwartaal van 2025 bekendgemaakt, waaruit blijkt dat het platform een belangrijke mijlpaal heeft bereikt.

Snap behaalde in het eerste kwartaal een aangepaste EBITDA van $108 miljoen en een Free Cash Flow van $114 miljoen. image


Snapchat heeft in het eerste kwartaal van 2025 de grens van 900 miljoen maandelijkse actieve gebruikers (MAU) wereldwijd overschreden, op weg naar het doel van 1 miljard MAU. Het aantal dagelijks actieve gebruikers (DAU) van Snapchat steeg naar 460 miljoen, een toename van 38 miljoen op jaarbasis.

In het eerste kwartaal van 2025 groeide de omzet met 14% op jaarbasis tot 1,36 miljard dollar. Deze groei werd gedreven door de vooruitgang die is geboekt met direct response (DR) advertentieoplossingen, aanhoudende prestaties voor het MKB en de groei van de Snapchat+ abonnementsdienst. Snap behaalde in het eerste kwartaal een aangepaste EBITDA van $108 miljoen en een Free Cash Flow van $114 miljoen.

De omzet uit Direct Response advertenties groeide met 14% op jaarbasis en vertegenwoordigde voor het eerst 75% van de totale advertentie-inkomsten in een eerste kwartaal. Het totaal aantal actieve adverteerders groeide met 60% op jaarbasis, mede dankzij het aanhoudende momentum bij het MKB.

Snapchat+

Het aantal Snapchat+ abonnees bereikte in het eerste kwartaal bijna 15 miljoen, een stijging van 5 miljoen (59%) op jaarbasis. Dit droeg bij aan een groei van 75% in de overige omzet, tot $152 miljoen in het eerste kwartaal, wat neerkomt op een annualized run rate van iets meer dan $600 miljoen.

De wereldwijde tijd die besteed werd aan het bekijken van content steeg op jaarbasis in het eerste kwartaal, en het aantal Spotlight-posts door Snap Stars groeide met meer dan 125% op jaarbasis in Noord-Amerika.

Belangrijkste punten Q1 2025

  • Snap bereikte een belangrijke mijlpaal met meer dan 900 miljoen MAU.

  • DAU bereikte 460 miljoen, een stijging van 9% op jaarbasis.

  • Het aantal Snap Star Spotlight-posts groeide met meer dan 125% op jaarbasis.

  • De weergaven van Spotlight-posts van minder dan 24 uur oud verdubbelden op jaarbasis.

  • My AI DAU's groeiden met meer dan 55% op jaarbasis in de VS.

  • Het totaal aantal actieve adverteerders groeide met 60% op jaarbasis.

  • SKAdNetwork rapporteerde een groei van meer dan 30% op jaarbasis in app-aankopen.

  • Er werden verbeteringen doorgevoerd aan de Target Cost (tCPA) biedstrategie.

  • Het Agency Partner Program werd uitgebreid.

  • Er werd begonnen met vroege tests van Sponsored Snaps in de veiling.

  • Nieuwe brand suitability oplossingen werden gelanceerd.

  • De overige omzet steeg met 75% op jaarbasis.

  • Nieuwe geavanceerde AI video Lenses werden geïntroduceerd.

  • Easy Lens, een AI-tool voor het vereenvoudigen van Lens-creatie, werd getest en heeft al geleid tot de creatie van meer dan 10.000 Lenses en 2 miljard impressies.

  • De Music Lyrics feature werd gelanceerd.

  • Lens Studio downloads verdubbelden meer dan op jaarbasis en Lens Studio MAU bereikte een recordhoogte.

  • Challenge Tags werden geïntroduceerd om Snap AR-ontwikkelaars te belonen.

  • Er werd een set platformmogelijkheden geïntroduceerd voor Spectacles, waaronder integratie van het global positioning system.

  • Nieuwe Lenses en integraties met games werden uitgebracht voor Spectacles.

  • Mogelijkheden voor in-game leaderboards in Lenses werden toegevoegd.

DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
DIC Security Day BN + BW tm 1 juli

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!