Scuderia Ferrari en HP presenteren nieuwe livery in aanloop naar GP van Miami
Door Scuderia Ferrari en HP is vlak voor de Grand Prix van Miami een gezamenlijk ontworpen auto-livery gepresenteerd. Deze werd onthuld in het centrum van Miami door de Ferrari-coureurs en teambaas Fred Vasseur. De livery is het resultaat van samenwerking tussen beide bedrijven, waarbij zowel prestaties als visueel ontwerp centraal stonden.

De livery combineert het iconische Ferrari-rood met het kenmerkende wit en elektrisch blauw van HP. Teams van Ferrari in Maranello en HP in Barcelona werkten nauw samen en experimenteerden met technologieën en materialen om tot het uiteindelijke resultaat te komen.
Er zijn innovatieve technieken gebruikt om de folie te produceren die een deel van de SF-25 bedekt. Deze folie is tot 14% lichter en tot 17% dunner dan de technologie van vorig jaar en biedt bovendien een betere thermische bestendigheid. De folie is PVC-vrij, volledig recyclebaar en wordt aangebracht met HP’s nieuwste generatie latextechnologie.
Speciale Miami GP-livery
Voor het eerst in de geschiedenis van Scuderia Ferrari bevat de livery van Charles Leclerc en Carlos Sainz asymmetrische grafische elementen. Accenten in HP’s kenmerkende elektrisch blauw zijn te zien op de voor- en achtervleugel, terwijl het Ferrari-rood de overheersende kleur blijft. De wielen zijn wit gespoten.
HP is sinds een jaar partner van Scuderia Ferrari. Het levert onder meer technologie voor de werkomgeving van werknemers.
Activiteiten in de Fanzone en op het circuit
Naast de onthulling van de speciale livery zijn er diverse activiteiten in de HP Experience-zone op de Wynwood Marketplace. Hier wordt getoond hoe HP-technologie Scuderia Ferrari ondersteunt en hoe deze technologie wereldwijd mensen en bedrijven kan helpen om meer voldoening uit hun werk te halen. Ook de racepakken en helmen van de coureurs zijn afgestemd op de speciale livery die voor de race in Miami is ontworpen.
"Onze samenwerking met Ferrari is het bewijs van hoe HP de grenzen van het mogelijke verlegt," zegt Enrique Lores, President en CEO van HP Inc. "Samen benutten we technologie, prestaties en innovatie om uitzonderlijke ervaringen te creëren en gezamenlijk te ontwikkelen - zowel op als naast het circuit. Terwijl HP blijft innoveren met geavanceerde oplossingen om de Future of Work vorm te geven, stellen we nieuwe normen voor samenwerking en vernieuwing."
'Mensen als drijvende kracht achter innovatie'
Benedetto Vigna, CEO van Ferrari, voegt toe: "Het begon allemaal een jaar geleden tijdens de Grand Prix van Miami. Sindsdien hebben we gezien hoezeer onze bedrijven op één lijn zitten als het gaat om het belang van mensen als drijvende kracht achter innovatie, het streven naar uitmuntendheid en het verleggen van grenzen."
"Deze Grand Prix markeert onze terugkeer naar de plek waar de samenwerking begon, en we vieren deze reis met een gedurfde nieuwe asymmetrische livery. Het is een onderstreping van onze gedeelde overtuiging in de kracht van design, technologie en prestaties om betekenisvolle verandering teweeg te brengen."
"Ook buiten het circuit heeft dit partnerschap ons in staat gesteld om onze manier van werken naar een hoger niveau te tillen. Dankzij HP’s geavanceerde apparaten en technologieën hebben we de efficiëntie, connectiviteit en flexibiliteit van onze werkplekken verbeterd - zodat elk teamlid het beste uit zichzelf kan halen. Het is een symbool van de weg die we samen hebben afgelegd én van wat er nog voor ons ligt. We zijn trots om deze samenwerking met HP voort te zetten, met vertrouwen in een veelbelovende toekomst."