Witold Kepinski - 19 mei 2025

Salesforce introduceert flexibele Agentforce prijzen

Salesforce, speler in AI CRM, heeft een nieuwe, flexibele prijsstructuur voor Agentforce geïntroduceerd. Deze is ontworpen om te voldoen aan de snelgroeiende vraag naar digitale arbeid voor elke medewerker, afdeling en elk bedrijfsproces. De adoptie van AI verloopt in een ongekend tempo, maar veel CIO's worstelen met kostenbeheersing onder de druk om te innoveren. Uit Salesforce's eigen CIO AI Trends-onderzoek blijkt dat 90% aangeeft dat het beheren van AI-kosten hun vermogen om waarde te creëren beperkt.

Salesforce introduceert flexibele Agentforce prijzen image

Organisaties zoeken steeds vaker naar een prijsmodel dat aansluit bij de manier waarop AI-agents bedrijfsresultaten leveren en waarde creëren. Deze nieuwe aanpak stelt teams in staat klein te beginnen, flexibel te experimenteren met verschillende use cases en vervolgens hun succes op te schalen binnen de hele onderneming. Hierdoor kunnen mensen en agents naadloos samenwerken om succes te stimuleren, aldus Salesforce.

Prijsinnovaties

Om deze verschuiving naar onbeperkte digitale arbeidscapaciteit te versnellen, introduceert Salesforce vandaag drie belangrijke prijsinnovaties die specifiek zijn ontworpen om AI-adoptie op schaal mogelijk te maken, organisaties in staat te stellen hun digitale personeelsbestand uit te breiden en strategische investeringsflexibiliteit binnen de hele onderneming te bieden:

1. Nieuwe Flex Credits om Agentforce in elke workflow te schalen

Duizenden organisaties hebben het bestaande conversationele prijsmodel van Salesforce van $2 per gesprek succesvol ingezet. Nu introduceert Salesforce Flex Credits, die klanten ongekende flexibiliteit bieden met een verbruiksgebaseerd model dat kosten afstemt op bedrijfsresultaten. Flex Credits zorgen ervoor dat u alleen betaalt voor de exacte acties die Agentforce uitvoert – of dat nu het bijwerken van klantrecords, het automatiseren van complexe workflows of het oplossen van cases is. Elk van deze acties verbruikt slechts 20 Flex Credits ($0,10 per actie), waardoor uw investering direct gekoppeld is aan meetbare, waardevolle AI-gestuurde resultaten.

Flex Credits, beschikbaar in pakketten van 100.000 credits ($500), stellen bedrijven in staat AI-investeringen effectief te schalen en te beheren, wat leidt tot diepere en bredere bedrijfsresultaten. Via de Salesforce Digital Wallet kunnen klanten AI-uitgaven strategisch toewijzen om direct aan te sluiten bij use cases met een hoge waarde, waardoor hun AI-initiatieven voor maximale impact worden geoptimaliseerd. Bovendien krijgen organisaties gedetailleerd inzicht in gebruikstrends, creditverbruik en vraagvoorspellingen, en kunnen ze proactief hun kredietvoorraad beheren naarmate nieuwe agents worden gelanceerd en de AI-adoptie toeneemt.

2. Nieuwe Flex Agreement om investeringen te verschuiven naarmate prioriteiten veranderen

De nieuwe Flex Agreement van Salesforce stelt organisaties in staat om zowel menselijke als digitale arbeid te beheren en hun investeringen strategisch te verschuiven tussen gebruikerslicenties of digitale arbeid, afhankelijk van hun veranderende bedrijfsprioriteiten. Deze overeenkomst stelt klanten in staat om het maximale uit hun budget te halen door gebruikerslicenties om te zetten in Flex Credits, of Flex Credits in nieuwe gebruikerslicenties, om nieuwe, waardegenererende use cases te verkennen. De structuur van de Flex Agreement stelt organisaties in staat hun AI-investeringsstrategieën voortdurend aan te passen, waardoor uitgebreide groei- en omzetmogelijkheden worden ondersteund en de algehele efficiëntie van de uitgaven toeneemt.

3. Nieuwe Agentforce-gebruikerslicenties en add-ons met inbegrepen Agentforce-gebruik

Organisaties maken vandaag de dag actief gebruik van Agentforce om hun teams te versterken en groei en innovatie in elke afdeling te stimuleren. Klanten implementeren met succes gespecialiseerde AI-agents die zij aan zij werken met hun medewerkers – het automatiseren van routinetaken in de verkoop, het stroomlijnen van de onboarding van medewerkers bij HR, het snel beschikbaar maken van IT-kennis en het proactief oplossen van klantenservicecases.

De nieuwe Agentforce-gebruikerslicenties en add-ons van Salesforce maken het eenvoudiger dan ooit om deze krachtige mogelijkheden naar elke medewerker te brengen, met onbeperkt agentgebruik voor medewerkers in een eenvoudig prijsmodel per gebruiker per maand (PUPM). Met AI naadloos geïntegreerd in Salesforce en Slack kunnen bedrijven moeiteloos en met vertrouwen hun teams in elk deel van hun bedrijf versterken met digitale arbeid – zonder zich zorgen te hoeven maken over gebruikslimieten.

Prijsindicatie

Flex Credits – Betaal per actie naarmate u schaalt met Agentforce $500 USD per 100.000 Credits Eén Agentforce-actie verbruikt 20 Flex Credits ($0,10 USD) Alle klanten met Enterprise Edition of hoger ontvangen 100.000 Flex Credits voor $0 met Salesforce Foundations.

Agentforce-gebruikerslicenties en add-ons – beschikbaar zomer 2025 Agentforce voor Sales, Service en Industries – prijzen worden bekendgemaakt bij algemene beschikbaarheid Agentforce 1 Editions voor Sales, Service, Field Service en Industries – prijzen worden bekendgemaakt bij algemene beschikbaarheid

Beschikbaarheid

Flex Credits zijn vanaf vandaag beschikbaar voor alle Agentforce-klanten. De Flex Agreement is vanaf vandaag beschikbaar. Neem contact op met uw Account Executive voor meer informatie. Nieuwe Agentforce-functionaliteit voor medewerkers is vanaf vandaag beschikbaar bij aankoop van Flex Credits. Agentforce 1 Editions en Agentforce add-ons zijn beschikbaar vanaf zomer 2025. Flex Payment Models zijn beschikbaar vanaf herfst 2025.

*Dit artikel kan verwijzingen bevatten naar services of functies die nog in ontwikkeling zijn en niet zijn vrijgegeven. Klanten dienen hun aankoopbeslissing te baseren op volledig vrijgegeven en beschikbare functies.

Portland Europe BW tm 22-05-2025 DIC Security Day BW tm 1 juli 2025
Portland Europe BW+BN tm 22-05-2025

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!