Wouter Hoeffnagel - 26 mei 2025

Juniper Networks en ServiceNow breiden samenwerking uit

Juniper Networks en ServiceNow breiden hun samenwerking uit. De partijen combineren het AI-gestuurde netwerkplatform Mist van Juniper met verschillende beheersystemen van ServiceNow, zoals Telecom Service Management, Inventory Management en Sales and Order Management. Zo willen zij bedrijven en dienstverleners helpen om efficiënter te werken en kosten te besparen.

Juniper Networks en ServiceNow breiden samenwerking uit image

De gecertificeerde integratie combineert de AI-gestuurde inzichten van Juniper Mist met de geautomatiseerde processen van ServiceNow voor onboarding, servicebeheer, verkoop- en orderbeheer, asset discovery, ticketing en probleemoplossing. Dit biedt klanten verschillende mogelijkheden voor het inrichten, beheren en onderhouden van netwerken. De oplossing verbetert de efficiëntie bij het opzetten van netwerken, vermindert netwerkstoringen en verlaagt de operationele kosten.

Netwerkinfrastructuur moderniseren

ServiceNow zet Juniper Mist in voor het moderniseren van zijn netwerkinfrastructuur met vaste, draadloze en SD-WAN-oplossingen. Hierdoor hebben ze volledig inzicht van clients tot de cloud, automatische inrichting en automatisering. Deze veranderingen hebben geleid tot een vermindering van de netwerkkosten met 60%, een afname van problemen met het vaste netwerk met 90% en een 50% snellere netwerkimplementatie. Dit heeft de operationele efficiëntie en de ervaring van werknemers verbeterd.

Daarnaast zet Deutsche Telekom een onderdeel van de oplossing in als onderdeel van hun beheerde diensten voor veilige netwerken voor bedrijven. Dit versnelt de toegang van klanten tot proactief netwerkbeheer met behulp van de oplossingen van Deutsche Telekom en Juniper Mist.

“Deze unieke AI-native oplossing van Juniper en ServiceNow stelt ons in staat om ons Secure Networking-aanbod van managed services op twee belangrijke punten te onderscheiden in een uiterst concurrerende markt. Ten eerste kunnen we hiermee een snelle configuratie en uitrol waarborgen en op uiterst betrouwbare wijze managed services aanbieden dankzij onze brancheleidende automatisering met Juniper en ServiceNow. Ten tweede kunnen we een beroep doen op marktleidende AIOps om keer op keer de best mogelijke gebruikerservaring te bieden", meldt Niklas Horstmann, vice president van de business unit Secure Networking bij de T Business-divisie van Deutsche Telekom.

AI in elk stadium van de levenscyclus van netwerkprocessen

"Juniper Networks en ServiceNow zetten een nieuwe norm voor de manier waarop MSP’s hun netwerkservices automatiseren. Samen integreren we AI in elk stadium van de levenscyclus van netwerkprocessen. Daarmee zetten we complexiteit om in eenvoud, en snelheid in concurrentievoordeel. Door het automatiseren van bedrijfskritische processen en het telkens opnieuw leveren van hoogwaardige diensten op elke denkbare schaal helpen we MSP’s om het onboarding-proces te versnellen, de operationele kosten drastisch te verlagen en nieuwe niveaus van toegevoegde waarde voor hun klanten te ontsluiten. Deze samenwerking draait niet alleen om operationele efficiëntie, maar luidt ook een nieuwe generatie van flexibele, AI-native managed services in. Deutsche Telekom levert daarvoor het bewijs met zijn sterk geautomatiseerde platformaanpak”, aldus Sunalini Sankhavaram, vice president Products, Campus & Branch bij Juniper Networks.

“Met de integratie van Juniper Networks en ServiceNow luiden we een nieuw tijdperk in voor de manier waarop MSP’s netwerkservices automatiseren. Met deze samenwerking bedden we AI in elk stadium van de levenscyclus van netwerkprocessen in. Dit stelt MSP’s in staat om hun kernprocessen te automatiseren, de operationele efficiëntie te verbeteren en keer op keer ongekend snelle en hoogwaardige netwerkdiensten te leveren. Het resultaat: kortere onboardingtijden, verlaging van de operationele kosten en meerwaarde op de lange termijn voor klanten”, zegt Rohit Batra, algemeen directeur en vice president Manufacturing & Telecom, Media & Technology Industries bij ServiceNow

De gecombineerde oplossing van Juniper en ServiceNow is per direct verkrijgbaar via de ServiceNow Store.

DIC Security Day BW tm 1 juli 2025 I-Mor 26/05/2025 t/m 02/06/2025 BN + BW
Gartner BN tm 12-11-2025 - 3

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!