Infosys lanceert ruim 200 AI-agents
Infosys lanceert meer dan 200 AI-agenten voor bedrijven, aangedreven door Infosys Topaz AI-oplossingen en het Vertex AI Platform van Google Cloud. Deze AI-agenten helpen bedrijven met het transformeren van complexe werkprocessen.

De AI-agenten zijn gericht op verschillende sectoren, waaronder gezondheidszorg, financiën, retail, telecom, productie en landbouw. Met geavanceerde machine learning en cognitieve architectuur zijn de agenten uitgerust met functionaliteiten zoals data-extractie om ruwe invoer om te zetten in bruikbare inzichten en multimodale functionaliteit voor het verwerken van diverse datatypen. Communicatie vindt daarbij plaats via versleutelde kanalen. De AI-agenten kunnen autonoom beslissingen nemen en kunnen onafhankelijk scenario's analyseren en complexe taken uitvoeren,
Enkele voorbeelden van toepassingen zijn:
- In het domein van predictieve netwerkcapaciteitsplanning volgt een monitoringsagent continu de netwerkcapaciteit in realtime en geeft waarschuwingen bij directe problemen. Dit proactieve monitoren helpt potentiële netwerkproblemen te voorkomen, wat de betrouwbaarheid en efficiëntie verhoogt.
- Bij de accounts payable en receivable processen zorgt een corporate finance agent voor nauwkeurige financiële rapportage en cashflowbeheer, waardoor het risico op late betalingen of gemiste incasso's wordt verminderd.
- In de productiesector gebruikt een voorspellingsagent realtime data om de vraag naar onderdelen te voorspellen, waardoor de voorraad wordt geoptimaliseerd en de toeleveringsketen wordt beheerd.