Wouter Hoeffnagel - 06 juni 2025

HubSpot komt met deep research-connector met ChatGPT

HubSpot heeft een deep research-connector met ChatGPT geïntroduceerd voor hun CRM-systeem. Deze nieuwe functionaliteit stelt bedrijven in staat om diepgaande analyses uit te voeren op hun klantgegevens en direct in te spelen op de verkregen inzichten. Meer dan 250.000 bedrijven gebruiken HubSpot als centrale bron voor klantgegevens binnen marketing, sales en customer service.

HubSpot komt met deep research-connector met ChatGPT image

Met de nieuwe connector kunnen gebruikers eenvoudig complexe analyses uitvoeren en de resultaten direct toepassen in hun werkprocessen. Dit biedt voordelen voor verschillende teams binnen een organisatie:

  • Marketeers kunnen bijvoorbeeld vragen: “Vind mijn best converterende doelgroepen onder mijn recente contacten en creëer een gepersonaliseerde nurture-campagne om hun betrokkenheid te vergroten.” Deze inzichten kunnen vervolgens direct worden gebruikt om een geautomatiseerde workflow te lanceren in HubSpot.
  • Sales teams kunnen nieuwe kansen ontdekken door te vragen: “Segmenteer mijn doelgroep op basis van jaaromzet, branche en tech-stack. Identificeer op basis daarvan de belangrijkste kansen voor groei in het enterprise-segment.” Deze lijst kan direct worden gebruikt voor acquisitie in HubSpot.
  • Customer success-teams kunnen aangeven: “Identificeer inactieve bedrijven met groeipotentie en genereer gerichte acties om deze opnieuw te activeren en de pijplijn te versterken.” Vervolgens kunnen deze acties in HubSpot worden opgepakt om klantbehoud te stimuleren.
  • Supportteams kunnen vragen: “Analyseer patronen in het aantal supporttickets per categorie, zodat we de benodigde bezetting voor het komende kwartaal kunnen voorspellen.” Met HubSpot’s Breeze Customer Agent kunnen pieken in supportvragen effectief worden opgevangen.

Sneller slimmere inzichten verkrijgen

Nate Gonzalez, Head of Business Products bij OpenAI: “Met de introductie van de HubSpot deep research-connector krijgen bedrijven en hun medewerkers sneller slimmere inzichten. ChatGPT werkt nu met meer context, waardoor antwoorden ook waardevoller worden. We zijn enthousiast om samen te bouwen aan geavanceerde AI die een verschil maakt in de belangrijkste werkprocessen van vandaag”,

“De HubSpot-connector voelt als een extra analist in het team. Het helpt sales om risico’s, kansen en de volgende beste acties te signaleren”, zegt Colin Johnson, Senior Manager CRM bij Youth Enrichment Brands. “Vooral voor wie niet technisch is onderlegd, is het een enorm pluspunt dat het systeem eenvoudig werkt en rechtstreeks gebruikmaakt van mijn gegevens.”

“Wij bouwen tools waarmee bedrijven de AI-transitie niet alleen volgen, maar voorop kunnen lopen”, aldus Karen Ng, SVP of Product and Partnerships bij HubSpot. “Door HubSpot CRM-data direct te koppelen aan ChatGPT kunnen zelfs kleine teams zonder veel tijd of data-expertise diepgaande analyses uitvoeren en die inzichten direct toepassen. En dat levert betere resultaten op voor marketing, sales en customer service.”

HubSpot deep research-connector inschakelen

HubSpot-klanten met beheerdersrechten kunnen de HubSpot deep research-connector inschakelen via ChatGPT door HubSpot als databron te selecteren en hun account te valideren. Daarna kan elke gebruiker binnen de organisatie de connector activeren, inloggen en direct aan de slag met vragen stellen. Gebruikers krijgen uitsluitend toegang tot de CRM-data waarvoor zij in HubSpot gemachtigd zijn, wat zorgt voor een veilige en betrouwbare omgeving.

De HubSpot deep research-connector is automatisch beschikbaar voor alle HubSpot-klanten met een betaald ChatGPT-abonnement. In de EU geldt dit voor betalende gebruikers van ChatGPT Team, Enterprise of Edu. ChatGPT reageert op de taal die in de prompt wordt gebruikt. Meer informatie over de HubSpot deep research-connector is beschikbaar op de website van HubSpot.

Digital Realty 28/05/2025 t/m 25/06/2025 BN + BW FlexIT 02/06/2025 t.m 09/06/2025 BN + BW
Gartner BN tm 12-11-2025 - 1

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!