Ingram Micro kondigt preview van Xvantage digitaal ervaringsplatform aan
IT-distributeur Ingram Micro zal op 17 juli 2025 om 11.00 uur PT (20.00 uur CEST) via een webinar zijn Xvantage Digital Experience Platform bespreken. Sanjib Sahoo, President van Global Platform Group bij Ingram Micro, zal tijdens het webinar de platformstrategie van het bedrijf en de creatie van waarde toelichten. Hij zal dieper ingaan op de architectuur van het Xvantage-platform, een preview geven van verschillende platformcomponenten en bespreken wat het betekent om een B2B-platformbedrijf te zijn.

Ingram Micro's Xvantage platform, gelanceerd in 2022, is een wereldwijd, AI-gedreven digitaal ervaringsplatform dat is ontworpen om de zakelijke processen voor leverancierspartners en klanten te vereenvoudigen en te versnellen. Door belangrijke functies zoals offertecreatie, orderbeheer en realtime tracking te automatiseren, stelt Xvantage bedrijven op het platform in staat om operaties op te schalen, servicelevering te verbeteren en slimmere, datagestuurde beslissingen te nemen.
Actief in 20 landen
Het platform is momenteel actief in 20 van de 57 landen waar Ingram Micro opereert en blijft zijn bereik uitbreiden. Gebouwd op een data mesh-infrastructuur en aangedreven door meer dan 300 AI- en machine learning-modellen en 20 digitale engines met patent aangevraagde technologie, herdefinieert Xvantage de B2B-ervaring en transformeert het de gehele technologie waardeketen.
Details voor toegang tot het webinar worden geplaatst op de investor relations-sectie van de website van het bedrijf. Er zal geen financiële informatie worden besproken en een gemodereerde vraag- en antwoordsessie over technologie zal beschikbaar zijn via chat.