Witold Kepinski - 26 oktober 2017

KPN ÉÉN in trek bij MKB-klanten ondanks algemene omzetdaling

KPN zag zijn omzet in het derde kwartaal met ruim 6,6 procent dalen naar 1,6 miljard euro. De nettowinst steeg van 87 naar 132 miljoen euro door lagere financieringslasten aangezien Q3 2016 eenmalige financieringslasten had gerelateerd aan een bod op obligatieleningen (netto 120 miljoen euro).

In de zakelijke markt blijft KPN klanten migreren van traditionele telecomdiensten naar nieuwe technologieën en geïntegreerde diensten. Dit versterkt de relaties met klanten, maar leidt ook tot een lagere omzet uit traditionele telecomdiensten.

In het Grootzakelijke segment is het bundelings effect minder zichtbaar en is er stevige concurrentie in de mobiele markt, vooral op prijs. KPN richt zich op langere termijn waarde creatie voor klanten. Mede daarom is recentelijk afgezien van deelname aan een aanbestedingsronde voor een groep Nederlandse gemeenten.

ABM AMRO

Het afgelopen kwartaal heeft KPN wel enkele grote, meerjarige contracten afgesloten met een aantal grote zakelijke klanten waaronder ABN AMRO, waar KPN connectiviteits- en securitydiensten aan levert.

KPN ÉÉN 

In het MKB zette de groeiende vraag naar KPN ÉÉN in het derde kwartaal door. Dit biedt de mogelijkheid om meer geïntegreerde vaste, mobiele én IT-gerelateerde diensten te verkopen, zoals werkplekbeheer, cloud- en securitydiensten. In het MKB segment steeg het aantal KPN ÉÉN werkplekken met 45.000.

Verbetering van de klanttevredenheid in Zakelijke Markt blijft een belangrijk speerpunt. Vergeleken met vorig jaar was de NPS stabiel op -5. Om de klanttevredenheid onder kleinzakelijke klanten te verbeteren is onlangs een nieuwe propositie gelanceerd, aldus KPN.

EGP 06/05/2025 t/m 03/06/2025 BW Forescout 15/05/2025 t/m 23/05/2025 BW
DIC Security Day BN + BW tm 1 juli

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!