Witold Kepinski - 28 juli 2025

Change-AI lanceert AI-platform met geïntegreerde CX-intelligentie

Change-AI de lancering aan van haar nieuwe platform, dat praktijkgerichte AI-tools combineert met geïntegreerde customer experience (CX) intelligentie. Het bedrijf stelt zich ten doel om een direct meetbare impact te leveren op efficiëntie, klanttevredenheid en kostenbesparingen binnen klantenserviceafdelingen.

Change-AI lanceert AI-platform met geïntegreerde CX-intelligentie image

De oprichting van Change-AI is het resultaat van een samenwerking tussen twee bedrijven met bewezen expertise op het gebied van customer experience en kunstmatige intelligentie. Dit partnerschap komt voort uit een groeiende behoefte aan effectieve AI-oplossingen binnen klantenservice, een sector die voor veel bedrijven een aanzienlijke kostenpost vertegenwoordigt, vaak tussen 4% en 7% van de jaarlijkse omzet.

Oplossing voor AI-schaalbaarheidsproblemen

Ondanks dat 93% van de bedrijven inmiddels investeert in AI, slaagt slechts 26% erin om deze technologie succesvol op te schalen voor kostenreductie. Change-AI is opgericht om deze uitdaging aan te pakken. "Door onze expertise in het domein Customer Service weten we met Change-AI precies hoe we impact maken met AI-oplossingen waarin efficiëntie verhogen en kwaliteit hand in hand gaan", aldus Peter-Harm Schalk, CEO van Change-AI.

Het platform van Change-AI biedt de volgende functionaliteiten:

  • 40% automatisering van repetitieve taken binnen customer service.
  • Verhoogde klanttevredenheid door efficiëntie en contextbewuste antwoorden.
  • Agent support en chatbotfuncties om zowel medewerkers als klanten sneller te helpen.
  • Betrekking van medewerkers bij AI-implementatie, uitgerust met tijdbesparende tools.
  • Toegang tot alle tools via één beveiligd, in Nederland gehost en AVG-proof platform.

Partnerschap tussen Change en Artific

Change-AI is een gezamenlijk initiatief van Change en Artific. Artific is een AI-platform dat organisaties ondersteunt bij het verbeteren van bedrijfsprocessen met behulp van kunstmatige intelligentie, en werkt samen met gespecialiseerde partners. Change is naar eigen zeggen het snelst groeiende customer service bedrijf van Nederland en realiseert gemiddeld 14% TCO-reductie voor klanten zoals Odido, Delta, Marktplaats en Eneco.

Door deze krachtenbundeling streven de partners ernaar om de wereld van AI en klantcontact te transformeren. Meer informatie over Change-AI is te vinden op www.change-ai.ai.

MSP Show 18/06/2025 t/m 31/07/2025 BN + BW
Gartner BN tm 12-11-2025 - 2

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!