OGD en ControlUp werken aan verbeterde Digital Employee Experience
OGD ict-diensten en ControlUp, een wereldwijde leverancier van Digital Employee Experience (DEX)-managementtools, hebben een strategisch partnerschap gesloten. De samenwerking heeft als doel de eindgebruikersondersteuning te optimaliseren door middel van proactieve ict-dienstverlening en slimme automatisering. OGD is hiermee een van de eerste Nederlandse managed service providers die werkt volgens het nieuwe managed service provider-model van ControlUp. De overeenkomst is aangegaan voor drie jaar, met intentie tot verlenging.

Het partnerschap is gebaseerd op een gedeelde visie op de eindgebruikerservaring. Volgens Rik van Berendonk, CTO van OGD, past de inzet van ControlUp naadloos binnen hun benadering, waarin het bieden van de beste Digital Employee Experience centraal staat. Jed Ayres, CEO van ControlUp, voegt toe dat de combinatie van het ControlUp DEX-platform met de lokale expertise en gebruikersgerichte aanpak van OGD klanten een naadloze en efficiënte digitale werkplek moet bieden, waarbij ict-problemen worden opgelost voordat ze de werknemerservaring beïnvloeden.
Het DEX-platform van ControlUp is ontworpen om verstoringen in de ict-omgeving vroegtijdig automatisch te detecteren, inzichtelijk te maken voor ict-teams en waar mogelijk automatisch te herstellen. Dit gebeurt ongemerkt voor de eindgebruiker, waardoor de productiviteit en tevredenheid worden verhoogd. Het platform kan bijvoorbeeld trage laptops optimaliseren, netwerkverbindingen verbeteren of vastgelopen applicaties herstarten.
Naast voordelen voor eindgebruikers, profiteert ook de servicedesk van ControlUp door uniform beheer, lagere werkdruk en snellere respons. Eerstelijnsmedewerkers krijgen toegang tot handelingen die voorheen alleen door beheerders met uitgebreide rechten konden worden uitgevoerd, wat de snelheid van incidentoplossing ten goede komt. OGD biedt klanten de mogelijkheid om ControlUp te integreren binnen haar werkplekdiensten, met een naadloze koppeling met het bestaande ServiceNow-platform voor monitoring en opvolging.