Schuberg Philis groeit fors door realisatie digitale transformaties

Schuberg Philis meldt dat het afgelopen jaar fors is gegroeid door de komst van diverse nieuwe meerjarige klanten, zoals PostNL, Enexis Groep, Business Lease en Geld Service Nederland. Het bedrijf wordt veelal ingeschakeld voor de realisatie van digitale transformaties, onder meer door het toekomstbestendig maken en doorontwikkelen van complexe applicatielandschappen. Naast het realiseren van omvangrijke (public) cloudtransities, hoort hier het aanpakken van IT legacy bij en de ondersteuning van DevOps-teams.
Dit heeft geresulteerd in een omzetstijging van 18%, van 50,3 naar 59,3 miljoen euro. De vooruitzichten zijn onverminderd gunstig, ook gezien de gecontracteerde omzetwaarde van 116 miljoen euro. Het aantal collega’s groeide van 224 naar 285, als gevolg van het groeiende klantenbestand en de bredere schaal van dienstverlening. De hogere personeelskosten resulteren in een lagere nettowinst van 3,2 miljoen euro (5% van de omzet).
Om ruimte te creëren voor verdere groei en het klantgerichte model van autonome teams schaalbaar te houden, is de organisatiestructuur aangepast. Het leiderschap van de organisatie is uitgebreid en staat dichter bij de klant. De 22 klantenteams zijn gegroepeerd in drie Greater Customer Teams (GCT’s), ieder met een eigen mandaat en driekoppig leiderschap. Het gezamenlijke GCT-leiderschap heeft de algehele verantwoordelijkheid voor het dagelijkse management overgenomen van de drie oprichters Pim Berger, Philip Dries en Gerwin Schuring.
Pim Berger, co-founder van Schuberg Philis: “Met de overdracht van de dagelijkse leiding en de overige organisatorische aanpassingen, zijn we klaar voor de volgende stap, met behoud van onze klantgerichte cultuur. Wij zullen als oprichters volledig actief blijven, maar in een andere rol. We gaan ons vooral richten op de langere-termijnontwikkeling van Schuberg Philis als geheel. Het afgelopen jaar hebben we veel geïnvesteerd in nieuwe skills op het gebied van cloud native- en serverless computing, en de effecten daarvan voor softwareontwikkeling, security en datamanagement. Daarnaast is energie gestoken in het ontwikkelen van competenties gericht op open samenwerking met de klant, omdat onze specialisten steeds dichter op de business opereren.”