Kledingmerk Mango getroffen door datalek
Kledingmerk Mango is getroffen voor een datalek. Aanvallers wisten via een externe marketingdienstverlener toegang te krijgen tot persoonlijke gegevens. Volgens het bedrijf zijn geen wachtwoorden of bankgegevens buitgemaakt. Wel zijn contactinformatie gestolen die wordt gebruikt voor marketingdoeleinden, zoals voornamen, land, postcode, e-mailadressen en telefoonnummers.

Mango benadrukt in een e-mail gericht aan klanten dat haar eigen systemen en infrastructuur niet zijn getroffen. Het bedrijf, dat zijn hoofdkantoor in Spanje heeft gevestigd, zegt de Spaanse autoriteiten over het lek te hebben geïnformeerd. Klanten krijgen het advies om alert te zijn op verdachte e-mails of telefoontjes, aangezien de gestolen data gebruikt kunnen worden voor phishing.
Het is niet bekend bij welke externe partij de gegevens zijn gestolen. De afgelopen maanden meldden meerdere retailers en dienstverleners soortgelijke datalekken, vaak gelinkt aan een grootscheepse aanvalscampagne waarbij via phishing data wordt buitgemaakt op het CRM-platform Salesforce.