Witold Kepinski - 31 oktober 2025

VodafoneZiggo boekt commerciële verbetering in Q3 2025

VodafoneZiggo heeft in het derde kwartaal van 2025 verdere commerciële vooruitgang geboekt, gedreven door de uitvoering van de nieuwe strategie die gericht is op netwerkversterking en hogere klantwaarde. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde kwartaalcijfers.

VodafoneZiggo boekt commerciële verbetering in Q3 2025 image

De omzet in het derde kwartaal bedroeg 990 miljoen euro, een bedrag dat gelijk is aan het voorgaande kwartaal, maar een daling van 3,9 procent ten opzichte van Q3 2024. De aangepaste EBITDA (operationele winst) steeg kwartaal-op-kwartaal met 2,1 procent naar 447 miljoen euro, maar liet een daling van 6,9 procent zien ten opzichte van Q3 2024.

Klantverlies internet beperkt

Op commercieel vlak zag VodafoneZiggo de verliezen aan internetklanten aanzienlijk beperken. Het nettoverlies aan internetklanten bedroeg 18.500, een verbetering van ruim 30 procent ten opzichte van het tweede kwartaal van 2025, en het beste resultaat sinds het eerste kwartaal van 2023. Het bedrijf schrijft dit toe aan het proactief vernieuwen van contracten en de introductie van nieuwe tarieven.

Tegelijkertijd groeide het aantal mobiele postpaid klanten met een netto toename van 17.200, voornamelijk in de consumentenmarkt

Landelijk 2 Gbit/s en netwerkinvesteringen

Het telecombedrijf kondigde de introductie aan van een 2 Gbit/s internetaanbod dat tegen eind 2025 bijna zeven miljoen huishoudens zal bereiken. Hiermee claimt VodafoneZiggo de eerste landelijke aanbieder van deze snelheid te zijn. Voor zelfstandigen en bedrijven is een snelheid van 2,2 Gbit/s gerealiseerd.

Verder is gestart met de uitrol van 1,8GHz-technologie ter voorbereiding op de DOCSIS 4.0-upgrade, die eind 2026 gepland staat en de capaciteit en kwaliteit van het vaste netwerk moet waarborgen.

CFO Ritchy Drost bevestigde dat het bedrijf op koers ligt om de jaarverwachting voor het volledige jaar te behalen. "Financieel blijft VodafoneZiggo solide presteren. We zien dat het strategisch plan niet alleen commerciële verbetering brengt, maar ook zorgt voor technische investeringen en innovaties die passen bij de klantbehoeften," aldus Drost.

Omada BW + BN Flex IT Distribution BW + BN
Hammer Distribution BN

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!