Schneider Electric is Champion in Canalys Global Channel Leadership Matrix
Schneider Electric, leider op het gebied van digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, is uitgeroepen tot 'Champion' in de allereerste Canalys Global Channel Leadership Matrix voor 2025. Deze prestigieuze erkenning is afkomstig van Canalys, een toonaangevend, wereldwijd onderzoeksbureau gespecialiseerd in IT Channel. Schneider Electric ontvangt de titel van Global Channel Leadership Champion vanwege hun voortdurende inzet om het channel-aandeel uit te breiden, evenals voor de significante verbeteringen in partnerprogramma’s en ondersteunende tools.

Volgens Canalys leveren ‘Champions’ topprestaties op het gebied van channel management in vergelijking met andere spelers in de markt. Daarnaast verbeteren ze hun prestaties ten opzichte van het voorgaande jaar en investeren ze gericht in de toekomst. De 'Champions' hebben een aantal gemeenschappelijke kenmerken. Dit zijn bijvoorbeeld een strategische focus op het stimuleren van groei door en met partners, investeringen in de winstgevendheid, het gemak van de samenwerking, programma-innovatie en een hoge mate van partnertevredenheid. Ook AWS, Dell Technologies, HPE, Lenovo, NetApp en Palo Alto Networks zijn aangemerkt als ‘Champions’.
De jury heeft Schneider Electric erkend voor hun channel-focus, de investeringen in partnerprogramma’s en hun inzet op duurzaamheid - met nadruk op de volgende punten:
Verbetering van het partnerprogramma van Schneider Electric met de introductie van de EcoXpert Data Center- en Critical Infrastructure-certificeringen. Het programma biedt geavanceerde trainingen, certificeringen, voordelen op het gebied van winstgevendheid en gerichte ondersteuning. Zo krijgen partners de kans om oplossingen te leveren over het volledige Schneider Electric-portfolio en niet alleen binnen IT.
De toewijding van Schneider Electric aan het versterken van tools en initiatieven om groei in het kanaal te stimuleren binnen belangrijke sectoren.
De positie van het bedrijf in het hart van de snel evoluerende datacenterindustrie, met name gezien de veranderende energiebehoeften als gevolg van AI en het de samenvoeging van IT en OT. Dit maakt Schneider Electric steeds relevanter voor zowel channel partners als eindklanten.
De focus van Schneider Electric op duurzaamheid, wat volgens Canalys een belangrijke kans is voor partners, vooral om klanten te helpen bij het verminderen van hun energieverbruik en emissies.
De lancering van een 'Sustainability School' voor partners, bedoeld om hen te ondersteunen bij het ontwikkelen van duurzame werkmethoden. Wereldwijd hebben inmiddels meer dan 1.000 IT-partners de training afgerond.
Partner-ecosystemen
“Deze erkenning weerspiegelt onze sterke toewijding aan onze partners en hun succes, evenals onze focus op optimaal channel management,” zegt Hanne Sjoeberg, VP Channels & Operations, Secure Power Europe bij Schneider Electric. “Het is een eer om een cruciale rol te spelen in het opbouwen van sterke en wederzijds voordelige partner-ecosystemen. We blijven ons inzetten voor voortdurende innovatie binnen onze programma’s om partners te helpen met decarbonisatie en grijpen elke kans aan om de tevredenheid van onze partners te bevorderen.”
"De partner-gedreven go-to-market strategie blijft groeien in de tech-industrie en het wordt steeds duidelijker hoe partners kunnen bijdragen aan schaalvergroting, verkoop-efficiëntie en een betere klantervaring,” zegt Rachel Brindley, Senior Director Channels bij Canalys.
“Het succes van leveranciers hangt in toenemende mate af van diverse partner-ecosystemen. Schneider Electric heeft sterke relaties opgebouwd met zijn channel partners, die de ondersteuning van het bedrijf waarderen en de toewijding erkennen om samen toekomstige groei te realiseren – ondersteund door een continue verbetering van programma’s en processen.”
Het Global Channel Leadership Matrix-rapport beoordeelt de wereldwijde channel-prestaties van 24 IT-technologiebedrijven die voldeden aan minimale omzet- en channel-aandeel drempels. De positie van een leverancier in de Canalys Leadership Matrix is gebaseerd op feedback van channel partners die in de afgelopen twaalf maanden is verzameld via de Canalys Vendor Benchmark, gecombineerd met recente prestatiecijfers en een inhoudelijke beoordeling van hun kanaalstrategie en groeivooruitzichten door een panel van Canalys-analisten.