Redactie - 06 september 2016

Partnerprogramma Interxion doet recht aan elk type partner

Philipp Wessing is sinds maart verantwoordelijk voor sales en marketing bij Interxion. Hij speelde een belangrijke rol bij de totstandkoming van het nieuwe partnerprogramma. 

Interxion is een Europese leverancier van carrier- en cloudneutrale datacenterdiensten. Juist omdat ze neutraal willen blijven hebben ze behoefte aan goede partners. Daar hoorde een uitbreiding van het partnerprogramma bij, waar een paar maanden aan is gewerkt.

Elkaar versterken

“We hadden wel een partnerprogramma”, legt Wessing uit. “Dat was meer een beloningsprogramma. Nu is het uitgebreid met kennisdeling en collectieve campagnes. Er is een veel nauwere samenwerking waar alle deelnemers van zullen profiteren. Het nieuwe programma doet veel meer recht aan alle verschillende soorten partners die we hebben. We bieden de mogelijkheid om bijvoorbeeld samen marketingcampagnes te doen. Of round tables voor CIO’s. Het gaat er uiteindelijk om elkaar te versterken zodat het geheel groter wordt dan de som der delen.”

Partners zijn belangrijk voor Interxion, om meerdere redenen. “Wij kijken als bedrijf continu ver vooruit. Partners zijn onze ogen en oren bij het bepalen waar de markt naartoe gaat.”

Niet bang

Omdat het model van Interxion zo duidelijk is, hoeven partners ook niet bang te zijn. “Wij leveren capaciteit of, simpel gezegd, meters en kilowatturen. We garanderen onze klanten uptime voor hun bedrijfskritische applicaties, veiligheid en optimale connectiviteit. Maar we hebben altijd partijen nodig die additionele diensten leveren, want dat doen we zelf niet. Het nieuwe partnerprogramma doet recht aan carriers en hosters, maar ook aan system integrators, managed service providers, consultants, dienstverleners en cloudplatformen. We hebben verschillende soorten programma’s voor verschillende type partners. Het aandragen van leads is ook nog steeds een belangrijk onderdeel.”

Expertise

Interxion ziet dat veel bedrijven kiezen voor hybride cloudoplossingen. “Cloud is de laatste jaren in een stroomversnelling geraakt doordat ook enterprises er massaal voor kiezen. Maar die zetten niet alle bedrijfsapplicaties in een public cloud. Daar worden afgewogen keuzes in gemaakt. Partners kunnen een grote rol spelen in het adviseren en managen. De behoefte van klanten gaat verder dan de vraag naar colocatie datacenterdiensten. Ze willen expertise. Ons partnerprogramma voorziet in die vraag.”

Makkelijk samenwerken

Eén van de slogans van Interxion is ‘The ease of doing business’. Dat geldt volgens Wessing sterk voor het partnerprogramma. “Het moet heel eenvoudig zijn om met ons samen te werken. Dat is altijd zo geweest en dat moet zo blijven. Daarnaast zijn de marges gezond voor managed service providers, en levert een samenwerking partners additionele business op.”

Fascinerende wereld

Wessing heeft een verleden bij IBM en HP. Hij koos in maart vol overtuiging voor Interxion, een Nederlands bedrijf dat inmiddels vanuit 42 datacenters in 11 landen ongeveer 1500 klanten ondersteunt. “Alles draait vandaag de dag om de cloud en om connectiviteit. Datacenters zijn de toekomst. Het is een fascinerende wereld die heel snel groeit. En binnen die wereld is Interxion een partij die voorop loopt, mede dankzij een constante focus op innovatie, duurzaamheid en kwaliteitsnormen die de branchestandaard ver overstijgen. Daarnaast hebben we een typisch Europese manier van werken die haaks staat op de Amerikaanse benadering van veel datacenters. We gaan ver voor onze klanten, ook als het om maatwerk gaat. Dankzij het partnerprogramma hebben we expertise op velerlei gebieden en kunnen we actief meedenken. Partners helpen hun en onze business te versnellen en een goede synergie creëren binnen onze ecosystemen, daar krijg ik energie van.”

Door: Johan van Leeuwen

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!