Wouter Hoeffnagel - 09 november 2023

ServiceNow is Intelligent Platform Partner van Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team

ServiceNow is de officiële Intelligent Platform Partner van het Aston Martin Aramco Formula One Team (AMF1). Het bedrijf stroomlijnt de AMR Technology Campus met behulp van het ServiceNow platform. Het team onthult de ServiceNow-branding op de auto’s tijdens de laatste Noord-Amerikaanse race van het seizoen 2023: de Grand Prix van Las Vegas.

ServiceNow is Intelligent Platform Partner van Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team image

Aston Martin Formula One Team bouwt, test en verbetert zijn auto’s en de logistiek tijdens de racedag in de recentelijk gebouwde state-of-the-art AMR Technology Campus in Silverstone. ServiceNow implementeert zijn diensten en technologieën binnen de hele organisatie, waardoor de efficiëntie voor medewerkers toe zal nemen.

ServiceNow helpt Aston Martin Formula One Team bij het digitaliseren en automatiseren van hun activiteiten op. Het gaat daarom om:

  • het automatiseren van facilitaire en IT-verzoeken van het Aston Martin Formula One Team om problemen snel en efficiënt op te lossen. Hieronder vallen gezondheids- en veiligheidsincidenten, apparatuurstoringen en self-service informatie, waardoor medewerkers meer tijd hebben om zich te richten op het bouwen van F1-auto's.
  • het stroomlijnen van de ervaringen van medewerkers op één connected platform, het helpen van het Aston Martin Formula One Team bij het inwerken van nieuwe medewerkers en het bieden van self-service mogelijkheden om verzoeken in te dienen, informatie op te vragen en vragen te stellen aan meerdere afdelingen en teams. Medewerkers krijgen ook toegang tot het platform via een mobiele app, zodat ze overal verzoeken kunnen doen en incidenten kunnen melden. Ongeacht of ze in de pit staan of op de fabrieksvloer.
  • het verbeteren van de rapportage- en dashboardcapaciteiten van het Aston Martin Formula One Team met behulp van de visuele data-inzichten van ServiceNow. Dit draagt bij aan snellere besluitvormingsprocessen dankzij het identificeren van trends en het prioriteren van ondersteunende initiatieven om de efficiëntie van investeringen te maximaliseren. Zo voldoet het team aan de wettelijke vereisten van de sport, zoals nauwkeurige rapportage van de kostenlimieten.

Tools, services en data combineren

“Het ServiceNow-platform ondersteunt organisaties bij het structureel transformeren van hun bedrijfsvoering,” zegt Paul Smith, chief commercial officer bij ServiceNow. “Door tools, services en data te combineren op één platform kan het Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team sneller beslissingen nemen en efficiënter werken. We vinden het geweldig om het ‘team achter het team’ van Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team te zijn in hun streven om een van de meest technologisch innovatieve sportteams te worden, zowel op als naast het circuit.”

“We zijn heel blij dat we ServiceNow in het team mogen verwelkomen,” zegt Jefferson Slack, managing director, commercial en marketing bij Aston Martin Formula One Team. “We kijken uit naar de mogelijkheid om gebruik te maken van de functionaliteiten van ServiceNow en het ServiceNow-platform te integreren binnen onze gehele organisatie. Er zijn een aantal interessante mogelijkheden om beide wereldwijde merken onder de aandacht te brengen naarmate onze samenwerking verder vorm krijgt in het F1-seizoen van 2024.”

“Het inzicht dat ServiceNow biedt in het optimaliseren van processen en het integreren van systemen binnen onze organisatie zal ons een waardevolle voorsprong geven. Dit helpt ons om onze nieuwe Technology Campus door te ontwikkelen, met als doel om races te winnen en ernaar te streven op lange termijn het kampioenschap binnen te halen,” zegt Clare Lansley, chief information officer bij Aston Martin Formula One Team. “Door de samenwerking kunnen we de productiviteit verbeteren en zo de werkomgeving en processen optimaliseren.”

Wil jij dagelijkse updates?

Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!